annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mobiele verbinding

Topic gestart op: 09-05-24 16h26

Antwoorden: 8 antwoorden

Ranakim
Aspirant verkenner

Mobiele verbinding

OPGELOST

Ben verdomme al meer dan een uur bezig om de livestream op sporza te volgen van de croky cup maar niks werkt en dat met een trio extreme pakket , pure schande ! Collega van me met een standaard proximus abo naast me heeft perfecte verbinding !!!
Beschamend voor orange !!!

Labels (1)
  • 5G

0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Pletse
Gewaardeerde genezer

Hey @Ranakim ,

Dus voor zover ik het goed begrijp probeer op je op mobiele data een Sporza stream te bekijken en lukt dit amper. Terwijl uw collega (die naast u zit veronderstel ik) het wel kan via Proximus?

Wel, dan veronderstel ik dat uwe collega een betere mobiele dataverbinding heeft op de locatie waar jullie zich bevinden. Dit kan perfect. Zo zijn er 101 plaatsen waar je collega betere verbinding zal hebben maar ook omgekeerd. Of je nu een klein (Go Light) abonnement hebt of een groot (Extreme), de GSM ontvangst zal daardoor niet veranderen.

De reden waarom je GSM warm wordt zal volgens mij ook zijn omdat je ontvangst niet optimaal is waardoor de GSM "harder" moet gaan werken om signalen door te sturen en te ontvangen. Wat je kan proberen is eens zien of je de streamkwaliteit kunt minderen in de Sporza app waardoor je minder data verbruikt en waardoor het bekijken van de stream in principe beter zou moeten gaan bij mindere verbinding.

Wat je ook nog kan proberen is ipv met 5G te streamen kiezen voor 4G. Dit kun je aanpassen in je instellingen van je Iphone.
5G is in principe een pak sneller, maar 3 "streepjes" 4G kan bvb stabieler/sneller werken dan 1 "streepje" 5G. Als je begrijpt wat ik hiermee bedoel 😣.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
8 ANTWOORDEN 8
Pletse
Gewaardeerde genezer

Hey @Ranakim ,

Dus voor zover ik het goed begrijp probeer op je op mobiele data een Sporza stream te bekijken en lukt dit amper. Terwijl uw collega (die naast u zit veronderstel ik) het wel kan via Proximus?

Wel, dan veronderstel ik dat uwe collega een betere mobiele dataverbinding heeft op de locatie waar jullie zich bevinden. Dit kan perfect. Zo zijn er 101 plaatsen waar je collega betere verbinding zal hebben maar ook omgekeerd. Of je nu een klein (Go Light) abonnement hebt of een groot (Extreme), de GSM ontvangst zal daardoor niet veranderen.

De reden waarom je GSM warm wordt zal volgens mij ook zijn omdat je ontvangst niet optimaal is waardoor de GSM "harder" moet gaan werken om signalen door te sturen en te ontvangen. Wat je kan proberen is eens zien of je de streamkwaliteit kunt minderen in de Sporza app waardoor je minder data verbruikt en waardoor het bekijken van de stream in principe beter zou moeten gaan bij mindere verbinding.

Wat je ook nog kan proberen is ipv met 5G te streamen kiezen voor 4G. Dit kun je aanpassen in je instellingen van je Iphone.
5G is in principe een pak sneller, maar 3 "streepjes" 4G kan bvb stabieler/sneller werken dan 1 "streepje" 5G. Als je begrijpt wat ik hiermee bedoel 😣.

0 pluimen
Ranakim
Aspirant verkenner

Ik heb idd alles naar 4G gezet en heb daar alle blokjes vol , bij de internet test krijg ik ergenst tussen de 9 en 14 mb/sec  telkens !

Het rare is als ik op Youtube in HD stream dan loopt dit perfect !

kan de kwaliteit in de sporza app niet aanpassen maar als ik het geluid uitzet gaat het iets beter maar nog niet altijd vlot , vind het redelijk bizar !

0 pluimen
Pletse
Gewaardeerde genezer

Hey @Ranakim ,

Even nog dit:
ook al heb je alle blokjes vol ontvangst, dan kan het nog zijn dat je dergelijke snelheden behaalt. Dit kan zijn omdat er bvb veel mensen op die bepaalde zendmast verbonden zijn waardoor die zendmast minder snelheid per gebruiker kan geven. Dit merk je bvb als je ergens op een markt van een grootstad zit (bvb Gent centrum) of nog erger, bij massa evenementen zoals in voetbalstadions. Daar zitten ze met 1000(den) filmpjes op Facebook en dergelijke te posten waardoor je zelfs met goeie ontvangst een lage snelheid kunt hebben.

Youtube heeft een pak meer ervaring in video streamen dan bvb Sporza waardoor de Youtube app veel beter kan omgaan met lagere snelheden. Zo zal hun buffering wel een pak beter werken waardoor je blijven vlot beeld krijgt.

And last but not least... Het ene gsm toestel is de andere niet 😅. Zelf heb ik een Iphone maar mijn collega heeft een Xiaomi en als we naast elkaar staan op het werk dan heeft hij 50% sneller internet via mobiele data. (we hebben beide hetzelfde abonnement bij Orange)

Maar het blijft natuurlijk vervelend als je een match, een race, een koers wilt volgen via een live stream en dat je het niet of amper kan. Hopelijk zal dit verbeteren met de uitbreiding van de zendmasten voor 5G. Hoewel er dan meer mensen nog meer mobiele data zullen verbruiken waardoor we in een vicieuze cirkel terecht komen.





0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@Ranakim  tja een goedenavond,

als je nu je vraag eens netjes stelde ipv te schelden zou al veel kunnen helpen!

Ik zou een Galaxy a13 aanschaffen. 

Misschien is het wel jouw iphone14.

Tag2023.jpg

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Leden met de meeste pluimen