Mobiel internet
Informatie nodig over mobiel internet? Wil je meer weten over mobiele data? In deze rubriek vind je je antwoorden!
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Corre
Gewaardeerd verkenner

Re: Ons 4G netwerk evolueert: installeer de update van je Flybox-modem voor 4 September

Bedankt Cdt24801 !

Ik ga morgen ook nog eens bellen naar 02 745 9500.

Maar het toestel staat bij mijn schoonouders en ik kan dus ook niet altijd dingen controleren of doen.

Ik ben wel nieuwsgierig of er nog meerdere gebruikers in de problemen gekomen zijn sinds 4/9/2019.

Voor de volledigheid: de modem staat in Opoeteren (Maaseik)

Misschien hadden we meer geluk gehad aan zee.... :-)

Corry

0 pluimen
walterBE
Ervaren verkenner

Re: Ons 4G netwerk evolueert: installeer de update van je Flybox-modem voor 4 September

@Corre  Lijkt mij geen goed idee om een firmware van zo'n Chinese website te gaan installeren. Werkt het plots terug dan is dat geweldig. Maar als die stuk is gooi je uw eigen ruiten in door niet door Orange goedkeurde firmware te installeren.

U bent klant bij Orange voor internetdiensten en u gebruikt de hardware die de voorloper van Orange u verkocht heeft. Orange bezorgde u instructies om te updaten van uw toestel maar er is geen update. U zit zonder internet. Dat moet Orange oplossen. 

Mijn advies;

Bel de klantendienst en vraag een dossier/ticket aan te maken voor deze situatie. Dat ze de zaak noteren & escaleren. Vraag een dossiernummer/referentie van die melding. Probeer het eerst op technisch vlak opgelost te krijgen. Als dat lukt en Orange gaat het niet spontaan voorstellen en je wil u er mee bezig houden bel Orange terug voor een facturatievraag en probeer een tegemoetkoming te krijgen voor de periode dat je geen dienstverlening had.

Krijg je geen oplossing binnen een redelijke termijn ....ik zou zeggen max 10 werkdagen - bel Orange terug en vraag voor de klachtenmanager/dienst. Laat het noteren als een klacht.

Als we een paar weken verder zouden zijn zonder oplossing ... stuur een ingebrekestelling via briefpost naar Orange.  Ik heb hier een adres gevonden https://corporate.orange.be/nl/contact

En uiteindelijk kun je advies vragen en/of klacht indienen bij Ombudsdienst Telecom

http://www.ombudsmantelecom.be

Succes. Hoop dat ik niet het zelfde spoedig moet gaan doen voor mijn ouders als die plots niet meer zou werken. Weet niet of die Flybox uitgezet is geweest. Misschien is een nieuwe sessie niet meer toegelaten en blijft het werken zolang je verbonden bent.

Orange-werknemer
Orange-werknemer

@walterBE 

Even ter info, ik ben hier ook gewoon als gebruiker van de Orange diensten.

Wat betreft het aldanniet nodig zijn van de update voor de ene of de andere versie van de modem heb ik zelf geen ervaring mee, ik ging vooral af op de melding van een officiële medewerker @VeroniqueM  dat er nood was aan de update.

Toen ik uit nieuwsgierigheid op de link klikte kwam ik op een foutpagina terecht en heb dan de correcte pagina even opgezocht om de medegebruikers op het forum ter hulp te zijn.

Sorry voor eventuele verwarring veroorzaakt te hebben.

alborange
Gewaardeerd verkenner

Geen probleem, hoor. Je probeerde gewoon ons te helpen.

Het is wel een beetje teleurstellend dat @VeroniqueM dit bericht start en dan niet meer reageert op de zeer pertinente vragen die gesteld worden.

Het is duidelijk dat de communicatie over deze noodzakelijke (?) update op zijn minst verwarrend is. Vele mensen kregen de melding (via een persoonlijke brief en nu via dit forum) dat een update van hun modem-firmware noodzakelijk is vóór een bepaalde datum. Echter wanneer men de beschreven procedure volgt, is er geen update te vinden. De modem meldt dat zijn firmware up-to-date is. Nochtans staat in de pdf met de te volgen procedure een screenshot waarop duidelijk een recentere firmware te zien is dan degene die bij de meeste mensen geïnstalleerd is. Er wordt ook gewag gemaakt van de mogelijkheid om de update manueel te installeren, maar nergens wordt een link gegeven waar men die update kan downloaden.

De vragen die @walterBE stelde aan het begin van deze thread zijn dan ook heel erg terecht en ik hoop dat er hier spoedig een deskundig antwoord volgt.

0 pluimen
walterBE
Ervaren verkenner

@TomN Bedankt voor de reactie. Ik begrijp dat u hier bent als toevallige gebruiker die toevallig bij Orange werkt en niet als iemand die betrokken is bij deze mistige update-affaire. 

Desalnietemin heeft u al Orange medewerker misschien wel de mogelijkheid om dit via interne kanalen onder de aandacht te brengen? Of weet u wie er misschien wle iets over zou weten? Zou u dat kunnen trachten te doen? Dit te feedbacken?

Iemand in de postitie om dat te kunnen doen zou een script moeten opstellen voor de klantendienst die uitleg geeft over die update; het concept - wie moet wat doen tegen wanneer? Hoe kan men dat doen? Wat als het niet werkt (ik klik op het knopje en het doet niets) Wat als de oude Flybox niet meer werkt door de update en de Klant zit zonder internet?

Of miniaal de instructie uitvaardigen; als er klanten bellen over die opdate van die oude Flybox 'noteren en escaleren met vermelding van X gegevens naar dit specifiek escaltiepunt' waar dan de ene persoon binnen Orange zit die wel van iets weet hierover.

( misschien is er nog een lading demo-unitis van de TP-Link Archer ofzo die men kan kopen voor een symbolisch bedrag, of een nieuwe kunnen kopen voor 39 euro met nieuw contract van 2 jaar en 4x 5 euro korting 'comeriele tegemoetkoming' ... )

Punt is te zorgen dat iemand van iets weet en er een duidelijke piste is om voorzienbare problemen op te lossen. Zodat de klantendienst op een hoger niveau kan werken dan zeggen als reactie op een brief die de klant ontvangen heeft dat men van niets weet en dat is het dan.

0 pluimen
walterBE
Ervaren verkenner

Ik had een correcte post gepost (volgens) mij ter attentie van @TomN  en die is gewist als SPAM. 

Een verzoek aan Tom als niet-betrokken Orange-medewerker om dit via interne kanelen onder de aandacht te trachten te brengen.

Ik betreur het wissen van mijn bericht. Een post wissen zonder te weten waarom komt over als censuur. En dat is niet behulpzaam.

0 pluimen
Orange-werknemer
Orange-werknemer

Beste,

Dankzij jullie boodschappen heb ik vernomen dat het niet mogelijk was om de update file online te vinden Vandaag zullen wij een versie van de Software update file op onze website plaatsen.

Zodra het beschikbaar is zal ik de link naar de update file op dit formu communiceren.

Voor de mensen die toch problemen zouden hebben met het update process of tengevolge van de update,  bel inderdaad naar de klantendienst die jullie zullen verder helpen.

VéroniqueM

Véronique

0 pluimen
Orange-werknemer
Orange-werknemer

Beste,

Dankzij jullie boodschappen heb ik vernomen dat het niet mogelijk was om de update file online te vinden Vandaag zullen wij een versie van de Software update file op onze website plaatsen.

Zodra het beschikbaar is zal ik de link naar de update file op dit formu communiceren.

Voor de mensen die toch problemen zouden hebben met het update process of tengevolge van de update,  bel inderdaad naar de klantendienst die jullie zullen verder helpen.

VéroniqueM

Orange-werknemer
Orange-werknemer

@walterBE 

Vreemd, ik zie je post toch nog staan hoor op de eerste pagina van deze thread: https://community.orange.be/t5/Netwerk/Ons-4G-netwerk-evolueert-installeer-de-update-van-je-Flybox/t...

Of had je nog wat anders gepost?

0 pluimen
walterBE
Ervaren verkenner

@TomN  

Nee, dat was het niet. Het ging om een bericht dat cronlogisch volgde op dat van alborange.  Op de plek waar ik schrijf dat mijn bericht gewist was.

Ik post het bericht. En dan bewerkte ik het en post ik dat bewerkte bericht. En dan zeer snel daarna kreeg ik bericht dat het was gewist omdat het spam was. Had ik nog niet eerder meegemaakt hier.

Misschien was het een automatisch proces, een script dat automatisch berichten gaat wissen als het 'denkt" dat het spam is. Al bevatte mijn bericht geen enkel element dat een spamfilter zou moeten triggeren.

Nauja, er is nu een reactie van @VeroniqueM  en daarmee hoop dat er spoedig duidelijke informatie gaat komen over hoe die update te doen.

Daar heb ik nog een update over vanuit de praktijk trouwens; 

In Middelkerke werkt de 1ste generatie Huawei Mobistar Flybox bij mijn ouders nog steeds zonder update. (huidige versie firmware is

21.316.01.02.409 )

Ik  was bang dat die misschien nog wel online was maar geen nieuwe sessie zou kunnen opstarten.  Maar ook dat werkt nog. Na reboot kon die vandaag nog steeds verbinden. 

Leden met de meeste pluimen