annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ons 4G netwerk evolueert: installeer de update van je Flybox-modem voor 4 September

Topic gestart op: 26-08-19 17h51

Antwoorden: 36 antwoorden

VeroniqueM
Orange-werknemer

Ons 4G netwerk evolueert: installeer de update van je Flybox-modem voor 4 September

Hallo beste Tribers,

Ons 4G netwerk is in ontwikkeling waardoor het vanaf 4 September niet meer mogelijk zal zijn om de Flybox B310 modem met ons netwerk te verbinden.

Wil je je modem blijven gebruiken, moet je voor deze datum wel even een update installeren

Alles wordt duidelijk uitgelegd in onze gedetailleerde online procedure op www.orange.be/nl/updateflybox

 In een paar stappen is het klaar!

Voel je vrij om rooksignalen te sturen naar onze Customer Service team of onze Webcare team als je er nog steeds niet helemaal achter kunt komen.

Véronique M - Orange medewerker

Labels (2)
36 ANTWOORDEN 36
Corre
Gewaardeerd verkenner

Ook ik had een brief gekregen begin dit jaar om te melden dat een update nodig was op onze B310.

Ingelogd, online update gecheckt: u beschikt over de laatste versie.

Toch maar een keer naar de Orange winkel gegaan en daar wisten ze te zeggen dat een update niet nodig was. Dat was voor een ouder model modem. En inderdaad alles bleef perfect werken.

In augustus weer een brief gekregen dat we een update moesten doen. Opnieuw ingelogd op de B310s-22 en online gecheckt voor een update. Je raadt het al: u beschikt over de laatste versie.

En dan kwam 4 september: weg internet, geen 4G connectie meer.

Fijn. Net een upgrade gedaan met een databoost en in plaats van meer data geen data.

De handleiding die je dan uiteindelijk vindt verwijst naar een file: b310s-22_update_21.329.01.01.314.

De enigste locatie waar ik daar iets over vind is: http://blog.sina.com.cn/s/blog_6ddac5bc0102zmw6.html

Hmmm. Enigste update te vinden in China. Ik kan begrijpen dat sommige mensen hun modem gebrickt hebben.

En nu Orange? Ik betaal dus extra sinds vorige maand maar heb nu geen internet meer.
Weet iemand waar je de juiste update file kan vinden? b310s-22_update_21.329.01.01.314

En dan maar hopen dat mijn modem niet gebrickt wordt.

Gelukkig heb ik mijn gsm hotspot van mijn werkgever nog. Anders kon ik zelfs niet posten.

Corre

Cdt24801
Wijze
Wijze

@Corre 

Ik heb eens wat rondgesnuisterd en kan ook enkel die in China vinden. Vermits alle instructies in het Chinees zijn kan ik er niks mee aanvangen en slaag er niet in om iets down te loaden ..Gefrustreerde man

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


walterBE
Veteraan verkenner

@Corre  Lijkt mij geen goed idee om een firmware van zo'n Chinese website te gaan installeren. Werkt het plots terug dan is dat geweldig. Maar als die stuk is gooi je uw eigen ruiten in door niet door Orange goedkeurde firmware te installeren.

U bent klant bij Orange voor internetdiensten en u gebruikt de hardware die de voorloper van Orange u verkocht heeft. Orange bezorgde u instructies om te updaten van uw toestel maar er is geen update. U zit zonder internet. Dat moet Orange oplossen. 

Mijn advies;

Bel de klantendienst en vraag een dossier/ticket aan te maken voor deze situatie. Dat ze de zaak noteren & escaleren. Vraag een dossiernummer/referentie van die melding. Probeer het eerst op technisch vlak opgelost te krijgen. Als dat lukt en Orange gaat het niet spontaan voorstellen en je wil u er mee bezig houden bel Orange terug voor een facturatievraag en probeer een tegemoetkoming te krijgen voor de periode dat je geen dienstverlening had.

Krijg je geen oplossing binnen een redelijke termijn ....ik zou zeggen max 10 werkdagen - bel Orange terug en vraag voor de klachtenmanager/dienst. Laat het noteren als een klacht.

Als we een paar weken verder zouden zijn zonder oplossing ... stuur een ingebrekestelling via briefpost naar Orange.  Ik heb hier een adres gevonden https://corporate.orange.be/nl/contact

En uiteindelijk kun je advies vragen en/of klacht indienen bij Ombudsdienst Telecom

http://www.ombudsmantelecom.be

 

Succes. Hoop dat ik niet het zelfde spoedig moet gaan doen voor mijn ouders als die plots niet meer zou werken. Weet niet of die Flybox uitgezet is geweest. Misschien is een nieuwe sessie niet meer toegelaten en blijft het werken zolang je verbonden bent.

VeroniqueM
Orange-werknemer

Beste,

Dankzij jullie boodschappen heb ik vernomen dat het niet mogelijk was om de update file online te vinden Vandaag zullen wij een versie van de Software update file op onze website plaatsen.

Zodra het beschikbaar is zal ik de link naar de update file op dit formu communiceren.

Voor de mensen die toch problemen zouden hebben met het update process of tengevolge van de update,  bel inderdaad naar de klantendienst die jullie zullen verder helpen.

VéroniqueM


Véronique

 

 

 

 

 

 

 

TomN
Orange-werknemer

@walterBE 

Even ter info, ik ben hier ook gewoon als gebruiker van de Orange diensten.

Wat betreft het aldanniet nodig zijn van de update voor de ene of de andere versie van de modem heb ik zelf geen ervaring mee, ik ging vooral af op de melding van een officiële medewerker @VeroniqueM  dat er nood was aan de update.

Toen ik uit nieuwsgierigheid op de link klikte kwam ik op een foutpagina terecht en heb dan de correcte pagina even opgezocht om de medegebruikers op het forum ter hulp te zijn.

Sorry voor eventuele verwarring veroorzaakt te hebben.

Leden met de meeste pluimen