annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Roaming uitgeschakeld maar toch verbruik!

Topic gestart op: 13-10-19 20h21

Antwoorden: 20 antwoorden

Davyc
Ervaren verkenner

Roaming uitgeschakeld maar toch verbruik!

OPGELOST

Hoi 

check vandaag mijn verbuik via de orange app. Ik weet dat ik een aantal sms had gestuurd. Maar tot mijn grote verwondering zie ik ook data verbruik. Maar heb sinds mijn vertrek roaming uitgeschakeld vermits dit niet betaalbaar is in Turkije. 
het gaat maar over een klein bedrag. Maar toch wat nut heeft het dan dat je het uitschakeld?

iemand nog ervaring mee?

greetz

davy

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Davyc  dan zou ik eens ff contact opnemen met de klantendienst . Dit is ook het enige wat ik er van kon vinden . Vraag eens aan hun wat de reden hiervan is en misschien kunnen zij ook zien waar u de connectie heeft gemaakt. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

20 ANTWOORDEN 20
patrick2
Wijze
Wijze

@Davyc  en heeft uw gsm toch niet ergens data verbruikt voor dat u in Turkije aan kwam? En van die sms te versturen is dat niet ergens eentje een mms geweest door een foto te sturen ? 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Davyc
Ervaren verkenner


@patrick2  schreef:

@Davyc  en heeft uw gsm toch niet ergens data verbruikt voor dat u in Turkije aan kwam? En van die sms te versturen is dat niet ergens eentje een mms geweest door een foto te sturen ? 


Nee stond in België uit. De sms'en (tekst) zijn de 8ste gedaan en de 9de stonden deze in de app bij verbruik. Toen was er nog geen verbuik van internet en  is dit er pas daarna bijgekomen. Denk zelfs pas vandaag!

patrick2
Wijze
Wijze

@Davyc  goed heb eens wat gesnuffeld en heb er wel een verklaring voor. 

U doet de roaming voor u vertrekt dat is goed maar dan komt het. U gaat op reis en de gsm valt hier van het netwerk af en maakt verbinding onderweg met een andere mast 3G of 4G zodat u kan bellen en smsen. Zo heeft u tijdens u reis naar Turkije verschillende keren verbinding gemaakt met verschillende providers en masten. Nu kan het soms voor komen dat hier door kosten worden aangerekend omdat de gsm dus die verbindingen elke keer maakt en dus een beetje data verbruikt. Op een iphone is het zelfs aan te raden de wifi assistentie uit te zetten . Die functie zorgt er namelijk voor dat bij slecht wifi de gsm over gaat naar mobiele data. Hopelijk verduidelijkt het een beetje uw antwoord .

Hierbij ook nog een link waar u het in kan nalezen. 

 https://tweakers.net/reviews/7042/roaming-uit-en-toch-kosten-ongewenst-dataverkeer-in-het-buitenland...

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Davyc
Ervaren verkenner


@patrick2  schreef:

@Davyc  goed heb eens wat gesnuffeld en heb er wel een verklaring voor. 

U doet de roaming voor u vertrekt dat is goed maar dan komt het. U gaat op reis en de gsm valt hier van het netwerk af en maaktverbinding onderweg met een andere mast 3G of 4G zodat u kan bellen en smsen. Zo heeft u tijdens u reis naar Turkije verschillende keren verbinding gemaakt met verschillende providers en masten. Nu kan het soms voor komen dat hier door kosten worden aangerekend omdat de gsm dus die verbindingen elke keer maakt en dus een beetje data verbruikt. Op een iphone is het zelfs aan te raden de wifi assistentie uit te zetten . Die functie zorgt er namelijk voor dat bij slecht wifi de gsm over gaat naar mobiele data. Hopelijk verduidelijkt het een beetje uw antwoord .

Hierbij ook nog een link waar u het in kan nalezen. 

 https://tweakers.net/reviews/7042/roaming-uit-en-toch-kosten-ongewenst-dataverkeer-in-het-buitenland...


hoe kan die connectie maken als je vliegtuigmodus hebt opstaan! 
daarnaast als dit effectief zo was stond dit verbruik er al op na een paar dagen en niet pas na een week dat ik al hier ben.

wifi Assistentie staat niet op bij mij

heb je het artikel gelezen? Dit gaat over 2 providers die in het buitenland werken. Daarnaast is de vraag ook gesteld aan de Belgische operators en orange zegt dit 

Europa en verder

Van alle benaderde providers herkenden de Belgische providers Orange en Proximus het probleem. Orange claimt dat er problemen bij telefoonfabrikanten zijn aangekaart en dat deze inmiddels zijn opgelost.

 

dus daaraan kan het niet liggen. 
maar toch bedankt voor de research

 

Leden met de meeste pluimen