annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Roaming uitgeschakeld maar toch verbruik!

Topic gestart op: 13-10-19 20h21

Antwoorden: 20 antwoorden

Davyc
Ervaren verkenner

Roaming uitgeschakeld maar toch verbruik!

OPGELOST

Hoi 

check vandaag mijn verbuik via de orange app. Ik weet dat ik een aantal sms had gestuurd. Maar tot mijn grote verwondering zie ik ook data verbruik. Maar heb sinds mijn vertrek roaming uitgeschakeld vermits dit niet betaalbaar is in Turkije. 
het gaat maar over een klein bedrag. Maar toch wat nut heeft het dan dat je het uitschakeld?

iemand nog ervaring mee?

greetz

davy

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Davyc  dan zou ik eens ff contact opnemen met de klantendienst . Dit is ook het enige wat ik er van kon vinden . Vraag eens aan hun wat de reden hiervan is en misschien kunnen zij ook zien waar u de connectie heeft gemaakt. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

20 ANTWOORDEN 20
patrick2
Wijze
Wijze

@Davyc  dan zou ik eens ff contact opnemen met de klantendienst . Dit is ook het enige wat ik er van kon vinden . Vraag eens aan hun wat de reden hiervan is en misschien kunnen zij ook zien waar u de connectie heeft gemaakt. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Queen_Malika
Ervaren verkenner

Hallo,

Het is een oudere topic, maar ben een nieuw lid, dus voor mij is het dus gloednieuw. 

2 jaar geleden ook meegemaakt.

Ik had nog niets van mijn data verbruikt toen ik naar montpellier ging. Ik heb gesurfd in frankrijk met de idee dat het dus van mijn verbruik ging afgaan... En nu ga ik een zinnetje gebruiken die ik vaak in deze context zie staan en waarmee ik steeds moet lachen lol) Groot was mijn verbazing (lol), toen ik de factuur kreeg dat ik 156 euro moest betalen voor mijn surfgedrag op vakantie. En dit terwijl ik toen ik terugkwam  nog steeds data vrij had bij mijn abonnement. 

Naar de shop ging, daar een hele uitleg gekregen waar ik eigenlijk niets van snapte.

Het kwam erop neer dat mijn data was opgebruikt en dat alles erbovenop  te betalen was. Met handen en voeten uitgelegd dat ik quasi nog al mijn data inbegrepen in mijn abonnement nog had. Zelfs op de factuur stond dat ik nog data overhad en de data verbruikt op vakantie was er niet van afgetrokken, maar stond apart gefactureerd.  Jammer dat tribe nog niet bestond, of ik heb pas sinds vandaag het besef dat tribe orange bestaat. Ik ben het 2x gaan melden en kreeg steeds hetzelfde antwoord... en dat terwijl ik duidelijk nog data had. Zelfde heb ik soms met gewoon telefoongebruik. Ik bel dan in het buitenland, Frankrijk of Marokko, en steeds gaat de belwaarde niet van mijn abonnement, maar wordt apart gefactureerd. Indien dit nogmaals gebeurd, (na covid dus) zal ik het zeker eens melden hier. Het intrigeert mij verschrikkelijk... 

Grts

Malika

haelewyn
Leidende verkenner

Om dit probleem te vermijden : verander de instelling APN in een fictieve lettercombinatie. Resultaat : je gsm zal nergens meer toegang kunnen maken tot je het weer verandert.

Queen_Malika
Ervaren verkenner

  • APN? Wat is dat voor beest en waar kan ik dat vinden? Ben een analfabeet op gebied van techniek sorry... lol
Davyc
Ervaren verkenner

 

@Queen_Malika 
Hoi

weet niet wat toestel je hebt? Maar op mijn Apple kan je APN terugvinden onder mobiele data! Zie foto’s.

5675E5CE-2849-47F8-B89E-D55515F8E673.jpegECC3112C-70A7-4F31-BB71-BEBA19180113.jpeg

Leden met de meeste pluimen