annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Snelheid veel te laag

Topic gestart op: 01-10-19 18h56

Antwoorden: 15 antwoorden

JackDaniels
Gewaardeerd verkenner

Snelheid veel te laag

Flybox stond in de living, drie streepjes en 40+ Mbps down. Verplaatst naar de keuken, vijf streepjes en down minder dan 10 Mbps. Zendmast in Dendermonde staat op 500 meter van mij. Upload is nu soms hoger dan download, niet normaal denk ik zo.

Labels (2)
0 pluimen
15 ANTWOORDEN 15
Surfer
Ervaren genezer

De Fritsbox die achter de Flybox staat, heel geen invloed, vermits de Flybox nummer 1 is en de Fritzbox nummer 2.

Surf je via de Fritzbox of de Flybox? De Flybox geeft normaal gezien de volle snelheid en de Fritzbox (achter de Flybox), geeft minder dan de helft van de snelheid (ping 27/down 7)up 0.45 mbps). En het is ook te zien of je via draad surft of wifi.

Bij een crashing doet me denken aan: stekker uit, opstarten en resetten + een auto update. Wat ik deze ochtend gedaan heb.

Misschien de Flybox eens loskoppelen van de Fritz en dan eens testen of ie dan normaal werkt? Heb je al contact opgenomen met de klantendienst of al eens naar de Orangeshop geweest, om dat eens te laten testen?

0 pluimen
JackDaniels
Gewaardeerd verkenner

Surfen gaat via de Fritzbox. Fritzbox is met Ethernetkabel aan de Flybox gekoppeld. Eerste keer heb ik via Flybox rechtstreeks gesurfd, nadien de Fritz er tussen gehangen. Zal eens kijken of er verschil is als ik rechtstreeks via Flybox surf. Ik heb als up en down snelheid op de Fritz 100 en 10 mbps ingesteld. Weet niet of die waarden juist zijn. Ping snelheden zitten rond de 19 à 20 dacht ik.

0 pluimen
JackDaniels
Gewaardeerd verkenner

Wat een drama. Vandaag eens de modem herstart en rond 20.30 u vond ik alles traag laden. Paar keer speedtest gedaan. Ik kom aan 0,5mbps down. Jammer dat ik mijn Proximus abonnement ondertussen heb stopgezet. Internet via 4g is duidelijk nog in de kinderschoenen. Ik zing mijn 12 maanden uit bij orange en dan is het echt wel weer Proximus via de telefoonkabel. Gegokt en verloren, grof verloren.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@JackDaniels 

Spijtig van dat te lezen ... Man Verdrietig

En kan het aan de 4G liggen? Is de dekking bij u wel voldoende sterk, of niet? En kan de klantendienst echtniks meer voor u betekenen? Een omruil van de FlyBox? Kan je altijd vragen met een gefundeerde reden ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
JackDaniels
Gewaardeerd verkenner

De mast van orange staat in vogelvlucht op 500 meter van waar ik woon. Voor wie wat wil zoeken op Google maps: zendmast staat op de Mechelsesteenweg 62 te Dendermonde. Ik woon in de korte Dijkstraat. Ik heb 5 streepjes op de modem en haal dus 0,5 Mbps.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen