annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Surf Extra Cards problemen

Topic gestart op: 24-07-20 09h48

Antwoorden: 6 antwoorden

Linneke79
Aspirant verkenner

Surf Extra Cards problemen

Orange heeft het toch wel even verknoeid hier. We zijn radeloos.

Wij zijn momenteel in buitenland voor het werk, in Spanje, en dat nog tot oktober. We gebruiken op onze twee gsm numemrs elk een surf extra card voor de ipads, die we broodnodig hebben voor het werk.

14 dagen geleden kom Ik te weten dat we nog een oud abonnement hebben, een Arend. Ik lees dat met de GoUnlimited we dezelfde prijs betalen maar 10Gb meer mobiele data krijgen. Dus ik bel naar Orange.

Ik leg duidelijk uit dat we in Spanje zijn voor het moment en we zouden willen omschakelen. Of dit kan zonder in de winkel langs te komen. Het snelle en duidelijke “uiteraard, paar minuutjes werk” gaf de doorslag. Onze telefoons waren snel omgeschakeld maar met de Surf Extra Cards (SECs) was het al snel een probleem. Die zijn gestopt met werken. 

Daarop heb ik opnieuw gebeld, en een andere operator aan de lijn gekregen die dan zei dat ie het anders zou oplossen. Dus SECs deactiveren en nadien reactiveren. We moesten een uurtje of 2 wachten tot alles terug zou werken. Ook dat bleek niet te werken.

Dag nadien weer een andere operator aan de lijn, die dan zei dat eens de SEC gedeactiveerd is, het amen en uit is. We moeten langs de winkel voor een nieuwe SEC. Ik heb toen duidelijk uitgelegd wat er allemaal gebeurd was en waarom we niet naar de winkel konden. De operator vroeg of ik kaartjes vanuit België kon bekomen. Gelukkig wist is van iemand die naar Spanje in onze buurt kwam, dus heb ik familie van mij op pad gestuurd voor blanco simkaartjes, en die dan laten meebrengen naar Spanje.

Eerst een paar dagen beetje over en weer gebel met verschillende operatoren waarvan de ene beweerde dat ik onmogelijk een blanco sim kaart kon gekregen hebben, de andere beweerde dat de simkaart in de winkel enkel voor telefoon en niet voor Surf Extra Card kon gebruikt worden, een zesde operator die dat allemaal tegensprak en zei dat het allemaal oke was en zo kon opgelost worden. en er toch ook weer niet in slaagde.

Ondertussen 14 dagen later, zijn we nog steeds niet uit de nood geholpen.

- de oude Surf Extra Cards zouden wel nog actief staan, maar geen mobiele data leveren (dus ergens tussen leven en dood zweven)

- een reactivatie van de oude kaarten zou niet kunnen zolang de deactivatie niet volledig voltooid is

- de nieuwe simkaarten zouden in se wel kunnen geactiveerd zijn, als én de oude gedeactiveerd zijn, en we naar 't schijnt in Belgie moeten zijn omdat ze een "echt Belgisch signaal" moeten oppikken de eerste keer voor je ze meeneemt naar buitenland.

En zo zitten we nu dus door het snelle "uiteraard, geen probleem" antwoord van de eerste operator in dikke penarie, want niets lijkt nog te werken. Ik heb zelfs geen idee of er uberhaupt nog een dienst met ons probleem bezig is. We hebben wel internet, maar moeten daarvoor de gsm's openleggen op hotspot en dus hangen die continu aan de laadkabel en staan ze roodgloeiend heet. Dat was allemaal niet de bedoeling, "uiteraard".

Iemand raad?

 

Labels (1)
6 ANTWOORDEN 6
TomB
Orange-werknemer

Beste,

Wanneer je terug in België bent is het gemakkelijkste om binnen te springen in een shop. We laten dan intern de 2 surf extra kaarten stop zetten en activeren 2 nieuwe. Dan hoeft u niet te wachten, deze zijn de dag zelf nog actief. De 2 oude worden gestopt binnen de 2 à 3 dagen.

Groeten,
Shop Medewerker
Tom

Linneke79
Aspirant verkenner

Kan ik een familielid nieuwe kaartjes bij jullie laten activeren, die zij dan aan ons in Spanje bezorgd? Want terugkomen doen we pas in oktober.

TomB
Orange-werknemer

Beste,

Neen, enkel de hoofdeigenaar kan zulke aanpassingen doen in de shop. Vandaar de tijdelijke oplossing om een hotspot te gebruiken via de gsm.

Groeten,
Shop Medewerker
Tom

Linneke79
Aspirant verkenner

Dat is dus waar ik schrik voor had en waarom ik duidelijk aan telefoon uitgelegd heb dat we ons nog tot oktober in buitenland bevinden, vooraleer men ons abonnement mocht aanpassen. Toch was het volgens orange geen probleem. Jammer natuurlijk dat niet iedereen bij jullie voldoende op de hoogte is van wat wel en niet kan...

Leden met de meeste pluimen