Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 19-09-18 09h47
Antwoorden: 29 antwoorden
Hallo;
Ik heb op 17/09 om 12.40 volgend bericht ontvangen van orange:80% van je surfvolume is verbruikt. (terwijl ik dit niet verbruikt heb, dus zal ik de resterende tijd goed opletten op mijn surfgedrag). Echter zonder in tussentijd mijn mobiele gegevens nog aan te leggen krijg ik om 13.14 een nieuwe sms : je hebt 10 € surf buiten bundel verbruikt !!! (niet dus want mijn mobiele gegevens zijn niet meer aan geweest) 's Avonds naar 5000 gebeld, waar ze me een duurder abo proberen aan te smeren terwijl ik enkel klacht wil indienen en vragen hoe dit kan terwijl ik mijn mobiele gegevens niet meer aanleg.
We zijn nu 19/09, en ik heb enkel gebruik gemaakt van mijn wifi thuis en geen mobiele gegevens meer aangelegd sedert ik die eerste sms ontvangen heb. Vandaag om 09.06 krijg ik opnieuw een sms : je verbruik voor mobiel internet bedraagt 5 € (TERWIJL IK SEDERT DIE SMS VAN 80% VAN JE SURFVOLUME MIJN MOBIELE GEGEVENS NIET MEER HEB AANGELEGD) Wie kan mij helpen? Ik heb vandaag terug naar 5000 gebeld maar kennelijk ligt alles plat en kunnen ze me niet helpen.
Ik vrees voor een torenhoge rekening, terwijl ik dit niet verbruikt heb!
Wie kan mij hierbij adviseren / helpen. Momenteel schakel ik mijn gsm uit (enige oplossing denk ik, maar dan ben ik natuurlijk ook niet bereikbaar voor mijn familie,...)
Alvast bedankt om dit even te lezen en eventueel een oplossing voor te stellen.
Een huawei ascend g7
Kan u eens kijken , door deze stappen te volgen , of het uitgeschakeld staat op uw gsm ? Het heet namelijk wifi assistentie en wil zeggen dat als uw wifi signaal te zwak is of weg valt zal het naar uw mobile data over gaan. Om deze functie te gebruiken maakt het niet heel veel uit of uw data uit staat wantook als het uit staat zal het aan gaan door de wifi assistentie. Laat maar in een reactie weten of het aan stond of niet anders kijken we verder voor een oplossing 🙂
Ik kan mee tot geavanceerd, ik vind echter de slimme netwerkwissel niet...
Ik heb onder geavanceerd :
- netwerkmelding
- wifi behouden in slaapstand
- scanning stééds beschikbaar
@hilde_d ben er bijna helemaal zeker van dat het daar iets mee te maken moet hebben aangezien u data verbruikt zonder dat u het weet of aan heeft staan. Ben nog verder aan het kijken voor u of er een preciesere weg is die ik u kan geven.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
4 | |
2 | |
2 | |
1 | |
1 |