Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 04-01-20 16h50
Antwoorden: 7 antwoorden
Beste Orange,
23/12/19 om 17u is mijn abonnement bij jullie stopgezet en is mijn tel nr overgezet op een prepaid kaart. 30min later ben ik bij Telenet langs geweest om mijn tel nr te laten overzetten naar hun. Ondertussen zijn we 4/01/20 en hebben jullie mijn tel nr nog steeds niet vrijgegeven en kan ik enkel via een prepaid kaart van jullie werken. Hoe dien ik als vader van 3 kinderen waaronder 1 met epilepsie alsook eigenaar van een startende vennootschap te handelen als jullie steeds weigeren om feedback te geven waarom jullie het tel nr niet vrijgeven ? Op 31/12/19 is er door mezelf een klacht tegen jullie neergelegd bij de Ombudsdienst Telecom maar nog steeds weigeren jullie enige vorm van communicatie ?
Dienen we anno 2020 voor dit issue echt naar een rechtbank te stappen om jullie in gebreke stellen zodat jullie eindelijk jullie plicht gaan vervullen? Bekijk dit bericht aub als een noodkreet van een ex-klant die jarenlang heel tevreden is geweest van jullie diensten maar totaal geen andere weg meer ziet dan jullie op jullie eigen forum in diskrediet te brengen.
Graag asap oplossing zodat ik eindelijk kan overstappen naar jullie concullega Telenet.
Groeten
@patrick2 Dit is als 1e gebeurd op 23/12 want anders kon Orange nooit het tel nr op mijn persoonlijke naam zetten dus dat is oorzaak zeker niet.
vandaag bv al 6 keer gebeld naar help desk en daar zetten ze je op wacht om 5min later lijn te verbreken
@GuntherK oke dus de belangrijkste stap is al gebeurd.
Dan bel met Telenet en kijk en vraag waarom er een reject is gekomen. De reden ervan is zichtbaar ( ik had deze rechten toch bij Telenet om het te zien want werkte op de business afdeling) moesten ze het niet zien laat ze de backoffice bellen. Er kunnen verschillende redenen staan , ongeldig simkaartnummer , verkeerd klantennummer , verkeerd gsm nummer , openstaande factuur of de moeilijkste , geen echte reden maar wel een reject.
Natuurlijk heb ik met dit soort overdrachten ook al gezien dat het nummer ineens spoorloos is en ergens in de systemen zweeft dan is het aan Orange en Telenet het op te lossen. Maar de situatie die u omschrijft heb ik ook al veel meegemaakt.
Ja door drukte bij Orange klantendienst heb ik al vaker gelezen dat er ineens geen verbinding meer was maar blijven proberen is het advies. Dit moet oplosbaar zijn.
Moest u iemand spreken duidelijk zijn met de nummer , de persoonsgegevens , de simkaartnummer. Het kan ook zomaar zijn dat Orange het nummer daadwerkelijk heeft stopgezet en dat ze zeggen dat het op de prepaid kaart staat. Zet er wat beltegoed op en bel eens naar iemand, iemand van uw kinderen bijvoorbeeld. Dat kan ook de reden zijn dat het nummer dus niet actief is. Dus bij een overzetting naar een prepaidkaart dient men een keer te bellen zodat het weer actief is anders dwaalt het bij Orange door hun systeem heen.
Kan wat lang zijn allemaal maar ja het was iets waar ik me dagelijks mee bezig hield dus probeer maar te helpen en de oorzaak duidelijk boven te krijgen en vooral een goede oplossing!
Goedenavond,
andersom gebeurd het ook Telenet heeft de onze toen
ook tegengehouden bij de overgang. Hoop dat het voor jullie snel oké is. Succes.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
7 | |
4 | |
4 | |
1 | |
1 |