annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Waar kan je een klacht melden?

Topic gestart op: 14-06-24 23h04

Antwoorden: 4 antwoorden

hetsteentje
Gewaardeerd verkenner

Waar kan je een klacht melden?

Ik heb een erg onaangename ervaring in een Orange winkel achter de rug vandaag + een vrij helse tocht doorheen de supportkanalen. Maar ik kan dit nergens melden of registreren?

Ben een maand klant met mijn gsm abonnement en die van het hele gezin, en ik begin al spijt te krijgen. Ik heb vandaag op 1 dag toestanden meegemaakt die ik in tien jaar Mobile Vikings nooit ben tegengekomen.

Labels (1)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
hetsteentje
Gewaardeerd verkenner

Ik heb 5000 gebeld, en daar zeiden ze dat ik via de site de gegevens kon vinden, maar dat is niet het geval blijkbaar.

Mijn probleem is basically donderdag begonnen. Toen heeft vast internet er een kleine twee uur uit gelegen. Mijn data op mijn gsm is toen ook weggevallen, bij de 5000 spraken ze van een 'algemene storing'.

Toen ik dan gisterenmiddag buiten kwam, merkte ik dat ik nog steeds geen data had (thuis binnen zit ik op wifi dus merk ik dat niet). Orange winkel binnengewandeld om het eens te vragen, en die konden me dan vertellen (dankzij de My Orange app) dat mijn data op is. Ik vind dat vreemd, want ik was voor deze maand klant bij Mobile Vikings met 4GB data en die kreeg ik nooit op, en nu heb ik op twee weken 6GB opgebruikt. Dus ik vroeg dan of ik ergens kon zien waar of wanneer die data was opgebruikt. Het antwoord (zonder van zijn scherm op te kijken) 'nee, dat mag niet van de privacywet'. Dat was een beetje het niveau van het advies, en toen ik doorging waren ze boos omdat ik hen mij niet liet helpen zogezegd (vermoedelijk: een upgrade van mijn abonnement verkopen). Ik ben echt nageroepen, nog nooit meegemaakt.

Dan maar de 5000 gebeld. Die probeerden me ook eerst een upgrade te verkopen, maar na wat aandringen bleek 5GB extra voor €10 toch ook te gaan (dat het €10 kostte werd wel pas gezegd als het al geactiveerd was). Die ging 'binnen een paar minuten' actief zijn. En voor mijn klacht over de winkel zou ik de info op de website vinden. Gegevens over mijn dataverbruik zou ik via de factuur kunnen checken.

Thuis heb ik mijn vorige (eerste) factuur eens bekeken, en daar staat alleen een bulk dataverbruik op, dus ik betwijfel of ik daar wijzer uit ga worden (moest ik weten op welke dagen of momenten er pieken zijn, zou mij dat al iets kunnen vertellen denk ik). Ik vind het overigens vreemd dat er geen meldingen (sms of zo) komen als je data (bijna) op is. Bij Mobile Vikings is dat het geval, en dat is dus de ervaring die ik gewend ben. De meldingen van de My Orange app staan aan, dus dat kan het probleem niet zijn.

Om 19u 's avonds was die data nog steeds niet actief, dus dan maar terug naar de 5000 gebeld. Dan was het plots 'zo'n extra datapakket kan tot 4u duren om te activeren'. Ik meldde daar ook dat ik in mijn klantenzone een foutmelding kreeg als ik naar mijn productdetails wilde gaan, en dan vertelde hij mij dat ik geen klantenzone had. Bleek uiteindelijk fout ingesteld te zijn (ik had voor deze maand al vast internet van Orange, met bijhorende klantenzone) en heb dan een hele nieuwe klantenzone moeten aanmaken, wat ook geen sinecure was als je een veilig wachtwoord wil instellen. Daarmee is ook nog niet alles in orde, maar ik kan tenminste de details van mijn producten deftig raadplegen.

Om 22u 's avonds had ik mijn extra datapakket (geen 4 maar 7 uuur na activatie). Dankzij wat zoekwerk heb ik ontdekt dat ik mijn dataverbruik kan monitoren en maandelijks resetten via een shortcut en een automation op mijn iPhone. Daarmee ga ik het nu in het oog houden, en voor mij is daarmee de kous ook af. Overigens in de My Orange app staat nog steeds dat mijn 6GB opgebruikt is (en tegelijk '6GB available' ¯\_(ツ)_/¯), volgens mij ook voor verbetering vatbaar.

Mijn voornaamste punt is dat een heel onnozel probleem 'ik kan met mijn telefoon niet meer online' een lijdensweg van een dag is geworden met eigenlijk alleen maar onaangename en niet-behulpzame support contacten. Ik heb het uiteindelijk allemaal zelf mogen regelen, en ben vooral veel tijd verloren. En dan begin ik nog niet eens over die anderhalve uur uitval van donderdag.

Een van de meest bizarre support-ervaringen die ik ooit al heb meegemaakt. Dat zoiets alleen telefonisch kan of via de Orange shop (waar ze mij mij niet snel gaan terugzien) is ongelooflijk vermoeiend. Ik ga het nog een paar maanden aanzien, maar als dit soort fratsen aanhoudt, ben ik weg.

0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@hetsteentje een goedemorgen, niet fijn om dat te lezen!

je kan dat via deze weg eens proberen.

Klik op de blauwe deze.

Succes.

 

Tag2023.jpg

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
hetsteentje
Gewaardeerd verkenner

De ombudsdienst gaat altijd vragen of je al rechtstreeks contact opgenomen hebt met de dienstverlener, wat dus onmogelijk is.

Ik heb ook niet speciaal nog een (technisch) probleem dat moet opgelost worden, ik wil gewoon ergens aangeven wat voor ervaring ik heb gehad met de mensen die Orange vertegenwoordigen.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@hetsteentje 

Er is niet echt een manier om een klacht in te dienen via een email adres. Enig wat je kan doen is de 5000 bellen of via Twitter of Facebook ( beide een account vereist ) een bericht sturen. Maar meer kunnen we ook niet doen jammer genoeg. 

Maar misschien kunnen we hier helpen in verband met een technische vraag? Of heb je andere vragen bijvoorbeeld over een betaling die niet correct is? Want als het dat laatste zou zijn daar kunnen wij ook niet mee helpen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen