annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Esim installatie op Smartwatch Galaxy 5 Pro gekoppeld aan een Samsung Galaxy S23

Topic gestart op: 05-04-24 16h55

Antwoorden: 11 antwoorden

OrangeFan
Gewaardeerd verkenner

Esim installatie op Smartwatch Galaxy 5 Pro gekoppeld aan een Samsung Galaxy S23

OPGELOST

Situatie :

1x Smartwatch Galaxy 5 pro (wordt ondersteund volgens info Orange website)

1x Samsung S23 (wordt ondersteund volgens info Orange website)

1x nieuwe geactiveerde maar nog ongebruikte Orange Hello Fysieke Simkaart

Historiek :

27/3/2024 Gebeld met 5000 helpdesk (medewerker X) met vraag of Esim op Smartwatch ondersteund werd. Antwoord Ja, daarvoor heb je een Light abo nodig. Maar we moeten het samen, ik stuur je een nieuwe Sim op en maken een afspraak op 01/04/2024 rond 17u45.

 

29/03/2024 Sim kaart ontvangen van de post.

 

01/04/2024 Gebeld door X op het afgesproken tijdstip. X heeft de ontvangen simkaart vanop afstand geactiveerd. Dit kan wel een dagje duren voordat deze verschijnt in de klantenzone. X maakt een afspraak voor 02/04/2024 rond 17u45

 

05/04/2024 Nog geen oproep ontvangen van X.  Zelf gebeld naar 5000. Mevrouw Y ging het doorgeven aan de betrokken dienst.

Ondertussen een poging ondernomen door het betaalplan op de Smartwatch te activeren, maar dan verschijn zowel op de Smartwatch als op de Smartphone dat Orange een betaalplan voor een Smartwatch niet ondersteund ??

En nu staan we hier.

 

Vraag : 

1. Weet iemand uit ervaring hoe je nu die esim kan installeren op de smartwatch ?

  • Moet de nieuwe fysieke SIM kaart eerst in de Smartphone gezet worden en nadien het betaalplan geactiveerd worden op de smartwatch ?
  • Andere oplossingen ?

Extra informatie voor diegene die niet vertrouwd zijn met een Smartwatch.  Een smartwatch wordt voor zijn functies gekoppeld aan een Smartphone. 

Labels (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
OrangeFan
Gewaardeerd verkenner

Even een update en ** Edit van mijn eerste bericht **.

Kort na mijn post heeft de Orange collega mij gebeld. Hij was enkele dagen ziek, dus alle begrip.

Hij heeft mij begeleid bij de volgende stappen.

Normaal kan je via de klantenzone en de "Actie" "Mij simkaart vernieuwen" de fysieke SIM laten wijzigen in een eSIM, waarna een QR-Code gegenereerd wordt. Dit was echter op het moment van dit schrijven nog niet mogelijk. Er wordt verwezen naar de Orange Shop.

Na een identiteitscontrole en met de informatie van de ontvangen SIM heeft de medewerker in de shop van Sint-Niklaas (deze zaterdag morgend), overigens een top dame als je het mij vraagt, de QR-Code kunnen genereren. Deze ontvang je ook via e-mail op het adres dat je opgeeft bij de aanvraag van de nieuwe fysieke SIM. Maar de lieve dame print ze ook uit. Gebruik deze discreet uiteraard en laat ze niet op de achterbank van je auto slingeren.

Thuisgekomen aan de slag gegeaan. Via de watch kies je Mobile plan en dan start het proces automatisch op jouw Samsung S23 (Wear App). Watch en S23 moeten hierbij in Bluetooth buurt zijn. De S23 vraagt dan om de QR-code te scannen en te bevestigen. En hoplakee, het werkt prima !

Standaard staat het plan nog af op je watch, maar die kan je dan via je settings op On zetten.

Verwijderd van mijn S23 kan ik nu netjes bellen en gebeld worden op mijn watch ! De kwaliteit van de voice is overigens goed.

Orange, jullie zijn TOP !! Er zijn mij inziens nog wat verbeterpuntjes maar dit zijn kinderziektes allicht door deze nieuwe technologie :

- In de shop hebben ze nog geen handleiding voor Watches, enkel voor telefoons

- Op de website zou ik ook duidelijk zeggen dat het werkt, want dat doet het.
zie de vraag van "Pletse", de "gewaardeerde lezer", ik heb het niet op de website gevonden maar gewoon gebeld naar 5000 en gevraagd. Soms werkt zo een call center echt wel goed 😉

Toch bedankt voor de mensen die gereageerd hebben, zo worden we als community wat slimmer !

En vooral een dikke merci aan de persoon van het call center (ik dacht Elias). Prima service.

Success ermee als je aan de slag wil.

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

11 ANTWOORDEN 11
SVB
Veteraan verkenner

@Totem aangezien jullie er in lijken te slagen de esim te doen werken voor een Samsung watch, waarom is er dan nog geen ondersteuning voor een Apple watch?

0 pluimen
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Ugh @SVB ,

Dit is momenteel niet gepland...

Totem

0 pluimen
Pletse
Gewaardeerde genezer

Bedankt @OrangeFan voor de uitgebreide uitleg! Dit zal velen in de toekomst verder helpen! Veel succes nog met de nieuwe watch en gsm!

OrangeFan
Gewaardeerd verkenner

Even een update en ** Edit van mijn eerste bericht **.

Kort na mijn post heeft de Orange collega mij gebeld. Hij was enkele dagen ziek, dus alle begrip.

Hij heeft mij begeleid bij de volgende stappen.

Normaal kan je via de klantenzone en de "Actie" "Mij simkaart vernieuwen" de fysieke SIM laten wijzigen in een eSIM, waarna een QR-Code gegenereerd wordt. Dit was echter op het moment van dit schrijven nog niet mogelijk. Er wordt verwezen naar de Orange Shop.

Na een identiteitscontrole en met de informatie van de ontvangen SIM heeft de medewerker in de shop van Sint-Niklaas (deze zaterdag morgend), overigens een top dame als je het mij vraagt, de QR-Code kunnen genereren. Deze ontvang je ook via e-mail op het adres dat je opgeeft bij de aanvraag van de nieuwe fysieke SIM. Maar de lieve dame print ze ook uit. Gebruik deze discreet uiteraard en laat ze niet op de achterbank van je auto slingeren.

Thuisgekomen aan de slag gegeaan. Via de watch kies je Mobile plan en dan start het proces automatisch op jouw Samsung S23 (Wear App). Watch en S23 moeten hierbij in Bluetooth buurt zijn. De S23 vraagt dan om de QR-code te scannen en te bevestigen. En hoplakee, het werkt prima !

Standaard staat het plan nog af op je watch, maar die kan je dan via je settings op On zetten.

Verwijderd van mijn S23 kan ik nu netjes bellen en gebeld worden op mijn watch ! De kwaliteit van de voice is overigens goed.

Orange, jullie zijn TOP !! Er zijn mij inziens nog wat verbeterpuntjes maar dit zijn kinderziektes allicht door deze nieuwe technologie :

- In de shop hebben ze nog geen handleiding voor Watches, enkel voor telefoons

- Op de website zou ik ook duidelijk zeggen dat het werkt, want dat doet het.
zie de vraag van "Pletse", de "gewaardeerde lezer", ik heb het niet op de website gevonden maar gewoon gebeld naar 5000 en gevraagd. Soms werkt zo een call center echt wel goed 😉

Toch bedankt voor de mensen die gereageerd hebben, zo worden we als community wat slimmer !

En vooral een dikke merci aan de persoon van het call center (ik dacht Elias). Prima service.

Success ermee als je aan de slag wil.

 

Leden met de meeste pluimen