Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 22-03-23 12h36
Antwoorden: 2 antwoorden
Ik stel vast dat mijn smartphones (iPhone SE (2020) en Samsung Galaxy A50) pas overschakelen van VoLTE naar VoWiFi wanneer ik:
Volgens de beschrijving van Orange zou het toestel ook overschakelen bij een 'slechte' service maar ik heb het gevoel dat dit niet gebeurt. Resultaat: de beller komt op de voicemail terecht of het gesprek is niet verstaanbaar of wordt onderbroken.
Kan ik iets aan de instellingen op mijn smartphone wijzigen om de overschakeling sneller te laten gebeuren bij een 'slechte' service?
Op deze manier is de overschakeling niet echt transparant.
Collega's, vrienden en kennissen hebben dezelfde ervaring bij andere providers.
Is dit probleem eigen aan de technologie of heeft dit iets te maken met de implementatie van de technologie door de providers en smartphone fabrikanten?
Ik heb nog eens laten testen door een kennis (die wel werkt met een Fairphone) maar daar verschijnt het ook niet. Fairphone staat wel niet in de lijst van Orange maar Orange staat wel in de lijst van Fairphone.
Begrijpe wie begrijpen kan :-(.
Op andere fora (van bv. Telenet) lees ik dan weer dat je moet aangeven dat de voorkeur 'bellen via WiFi' moet geselecteerd zijn, maar dat kan ik niet activeren op de Samsung Galaxy A50.
Raar, @Luc23 Ik heb thuis 3 op de 5 balkjes voor de mobiele ontvangst
Toch zie ik linksboven op mijn iphone staan: Orange B Wifi
Gebruiker | Aantal |
---|---|
7 | |
4 | |
4 | |
1 | |
1 |