Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 01-11-24 11h13
Antwoorden: 4 antwoorden
Hoe kan ik de welkom-sms uitzetten bij elke grensovertreding binnen EU ?
Hey @contac ,
Ik heb eens dergelijke berichten opgezocht in m'n historiek van me GSM en er staat letterlijk op het einde van de berichten: "Liever geen sms'en meer over roaming? SMS gratis STOP naar 8047"
Dus bij deze weet je wat er jouw te doen staat 😁.
Ik kreeg deze welkom sms al jaren niet meer bij oversteek grens BE naar NL.
Dit begon pas enkele weken geleden opnieuw.
Bij Proximus kan je als abonnee een sms sturen naar 8888 (GEO NEE)…
Bij Proximus geen idee of je dat kan afzetten zou kunnen hoor.
Maar bij Orange krijg ik de berichten altijd naar NL of DE of Frankrijk maakt eigenlijk niet uit. Misschien heb je ooit een woord STOP gestuurd per sms naar een nummer ?
Dacht dat die mogelijkheid er niet is of was. Dit is een noodzakelijk bericht dat je bij een grens overgang ook bewust bent van de kosten die er eventueel kunnen zijn. Achteraf kun je dan niet in discussie gaan als er toch eventuele extra kosten zouden zijn.
Heb ook eens in mijn klantenzone gekeken en daar is ook geen mogelijkheid. Je kan altijd dat nummer wat komt per sms blokkeren die mogelijkheid heb je altijd. Achteraf dan niet er op terug komen als je in het buitenland bent en je hebt extra kosten dat je dit dan zogezegd niet wist. Daarom zijn die sms berichten heel belangrijk. Zeker als je verder gaat buiten de EU.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
4 | |
2 | |
2 | |
2 | |
2 |