Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 23-08-23 13h05
Antwoorden: 18 antwoorden
Ik heb mij een Wifi Buddy van Orange aangeschaft.
Dit is een draagbare MiFi van ZTE met een Orange datakaart van 5GB.
Handig voor in de wagen of om mee te nemen in landen waar de roaming data zeer duur is.
Nu wil ik deze kaart herladen maar nergens vind ik informatie waar of hoe ik dit kan doen.
De sim data kaart die in het apparaat zit daar staat alleen Hello Orange op vermeld en een Pin en Puk code, dat is alles. Heeft iemand hier ervaring mee ?
Het was destijds zogezegd een actie van Orange €100 voor de Buddy en €20 voor de 5 GB sim data.
Ondertussen ben ik er ook al achter gekomen dat dit natuurlijk flauwekul was en eerder een trucj om te verkopen. Als newbie zonder ervaring of kennis met een WiFi Buddy had ik me beter eerst geinformeerd om te weten dat je voor 35 euro hetzelfde toestel kon kopen. Het logo van Orange staat er dan wel niet op 🙂
Zoals je terecht vermeld blijft het goedkoopste nog altijd een lokale simkaart gebruiken maar ik had het nodig op een boot dus moest ik een oplossing vinden voor mijn vertrek.
Uiteindelijk ben ik geholpen door Base zonder dat ze me een nieuw product wilden aansmeren. Ik gebruik namelijk een herlaadkaart van Base voor een mobiel alarmsysteem dat niet altijd gebruikt wordt. Ze hebben me dan uitgelegd hoe ik de belwaarde van de herlaadkaart eenvoudig via de App kan omzetten naar data en zelf kies hoeveel ik nodig heb, dat werkt ook wereldwijd en dat kost me een fractie van hetgeen anderen vragen.
Hetgeen je over hebt aan data zet je nadien gewoon terug om naar belwaarde. Dus zeer handig maar je moet het weten natuurlijk, en dit na 1 telefoontje.
Voordeel is ook dat je data niet vervalt zoals bij Orange wel het geval is.
Zo heb ik dus uiteindelijk mijn probleem zelf kunnen en moeten oplossen.
Hopelijk heeft iemand er iets aan.
Het is niet omdat een of andere zelfstandige verkoper zelf zo een buddy's koopt, er een data card insteekt, en terug verkoopt dat de service van Orange slecht is, @LV
Is een beetje te kort door de bocht
De verkoper geeft zich officieël wel uit als Orange verkoper. En als ik in een Orange winkel ook al van het kastje naar de muur wordt gestuurd vind ik dat zeker niet kort door de bocht.
Ik noem dit gewoon slechte service.
-