annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

flybox + nest protect

Topic gestart op: 16-07-19 20h03

Antwoorden: 10 antwoorden

TD
Aspirant verkenner

flybox + nest protect

Is er een mogelijkheid om Nest Protect te connecteren via de Flybox?

Foutmelding: nest protect kan geen verbinding met wifi netwerk maken - controleer juiste wachtwoord en/of wifi netwerk verbinding heeft met het internet

Wifi paswoord is correct + verbinding met internet.

Dient er een poort of instelling aangepast te worden via de admin op de flybox?

Labels (2)
0 pluimen
10 ANTWOORDEN 10
Cdt24801
Wijze
Wijze

@TD 

Welke WiFi zend uw Flybox uit? 2,4 GHz of 5 GHz? Indien het laatste het geval is, dan is dat de oorzaak. De Nest Protect werkt alleen op het 2,4 GHz netwerk (b / g / n netwerk).

Tweede vraag: in welke range liggen de IP adessen die uw Flybox uitdeelt? Ik kan er nergens iets over vinden maar het zou kunnen dat die Nest Protect enkel met 192.168.x.x adressen werkt.

Wat je zou kunnen proberen: maak eens van uw smartfoon een hotspot (tethering heet dat). Als de Nest Protect ook daarmee niet wil verbinden zal het wel iets in die aard zijn.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
TD
Aspirant verkenner

Thx voor de feedback.
Volgende stappen uitgevoerd:

5 GHz uitgeschakeld, enkel 2.4 Ghz actief > geen verbinding mogelijk
IP range aangepast: 192.168.2 tot 192.168.200 > geen verbinding mogelijk
Hotspot via iphone (4G, Base - geen Orange) > verbinding gelukt

Zou de oorzaak kunnen liggen bij IPv6 en dat dit mogelijks (nog) niet wordt ondersteund door de Flybox?

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@TD  schreef:

... knip ...

Zou de oorzaak kunnen liggen bij IPv6 en dat dit mogelijks (nog) niet wordt ondersteund door de Flybox?


Daar kan ik u niet op antwoorden, dat weet ik niet ... En ik ga er dan ook niet naar raden ..

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@TD 

Weet je, eigenlijk zijn een flybox en een smartfoon in tethering juist hetzelfde. Een toestel dat zelf via 4G op internet gaat en intern via WiFi die verbinding shared.

Ik neem aan dat met uw smartfoon via de flybox op internet gaan geen probleem is ... of toch wel?

Zijn er bepaalde vereisten aan het paswoord die de Nest Protect stelt? Om dat te testen kun je eens op uw smarfoon (waarmee het dus wel lukte) het tethering paswoord gelijk stellen aan dat van de flybox (waarmee het niet lukte). En omgekeerd.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen