Mobiel internet
Informatie nodig over mobiel internet? Wil je meer weten over mobiele data? In deze rubriek vind je je antwoorden!
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
TD
Aspirant verkenner

flybox + nest protect

Is er een mogelijkheid om Nest Protect te connecteren via de Flybox?

Foutmelding: nest protect kan geen verbinding met wifi netwerk maken - controleer juiste wachtwoord en/of wifi netwerk verbinding heeft met het internet

Wifi paswoord is correct + verbinding met internet.

Dient er een poort of instelling aangepast te worden via de admin op de flybox?

Labels (2)
0 pluimen
10 ANTWOORDEN 10
Cdt24801
Leidende genezer

Re: flybox + nest protect

@TD 

Welke WiFi zend uw Flybox uit? 2,4 GHz of 5 GHz? Indien het laatste het geval is, dan is dat de oorzaak. De Nest Protect werkt alleen op het 2,4 GHz netwerk (b / g / n netwerk).

Tweede vraag: in welke range liggen de IP adessen die uw Flybox uitdeelt? Ik kan er nergens iets over vinden maar het zou kunnen dat die Nest Protect enkel met 192.168.x.x adressen werkt.

Wat je zou kunnen proberen: maak eens van uw smartfoon een hotspot (tethering heet dat). Als de Nest Protect ook daarmee niet wil verbinden zal het wel iets in die aard zijn.

0 pluimen
TD
Aspirant verkenner

Thx voor de feedback!

Volgende stappen ondernomen:

- flybox op 2.4Ghz (5ghz uitgeschakeld) > geen resultaat

- IP range stond op 192.186.1.100 tot 192.168.1.200 > aangepast naar 192.168.1.2 tot 192.168.1.200 > opnieuw geen mogelijkheid tot verbinden

- hotspot op gsm (via 4g) > verbinding wel gelukt

Dient de IP range nog anders ingesteld te worden?
Kan ook niet meteen iets terugvinden op de helpdesk van Nest. 

0 pluimen
TD
Aspirant verkenner

Ondersteunt de flybox IPv6?

0 pluimen
TD
Aspirant verkenner

Thx voor de feedback.
Volgende stappen uitgevoerd:

5 GHz uitgeschakeld, enkel 2.4 Ghz actief > geen verbinding mogelijk
IP range aangepast: 192.168.2 tot 192.168.200 > geen verbinding mogelijk
Hotspot via iphone (4G, Base - geen Orange) > verbinding gelukt

Zou de oorzaak kunnen liggen bij IPv6 en dat dit mogelijks (nog) niet wordt ondersteund door de Flybox?

0 pluimen
Cdt24801
Leidende genezer

@TD  schreef:

... knip ...

Zou de oorzaak kunnen liggen bij IPv6 en dat dit mogelijks (nog) niet wordt ondersteund door de Flybox?

Daar kan ik u niet op antwoorden, dat weet ik niet ... En ik ga er dan ook niet naar raden ..

0 pluimen
Cdt24801
Leidende genezer

@TD 

Weet je, eigenlijk zijn een flybox en een smartfoon in tethering juist hetzelfde. Een toestel dat zelf via 4G op internet gaat en intern via WiFi die verbinding shared.

Ik neem aan dat met uw smartfoon via de flybox op internet gaan geen probleem is ... of toch wel?

Zijn er bepaalde vereisten aan het paswoord die de Nest Protect stelt? Om dat te testen kun je eens op uw smarfoon (waarmee het dus wel lukte) het tethering paswoord gelijk stellen aan dat van de flybox (waarmee het niet lukte). En omgekeerd.

0 pluimen
Cdt24801
Leidende genezer

@TD 

Ik heb even wat opzoeking gedaan en volgens hetgeen ik kon vinden ondersteunt Orange nog GEEN IPv6. Als de Nest Protect enkel daarmee werkt heb je dus inderdaad een probleem ....

0 pluimen
TD
Aspirant verkenner

Alle toestellen kunnen zonder probleem verbinding maken (laptop, vaste pc, telefoon). 

Wanneer de nest probeert te verbinden zie ik wel in de lijst van toestellen dat er een nieuw apparaat verschijnt maar uiteindelijk krijg ik dan de error in de nest app. Deze verwijst dan opnieuw door naar de info ivm routers. 

Volgende poging is een timecapsule aan de flybox hangen en deze een apart netwerk laten maken.

De nest is noodzakelijk gezien ik niet frequent aanwezig ben op de locatie maar wel toegang wil tot rookmelder en camera.

0 pluimen
Dide
Aspirant verkenner

Dag iedereen, heeft iemand hier reeds een oplossing voor... heb net hetzelfde probleem. :-(

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen