Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 15-12-23 12h56
Antwoorden: 2 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Er is een bug in de iPhone waardoor de backup van je toestel naar de iCloud gaat via Cellular (netwerk) ondanks het feit dat die optie staat afgevinkt.
Hierdoor werd op een 10 tal minuten 30GB geüpload via mijn mobiel data pakket, en werd was mijn verbruik in een mum van tijd op, heb bericht ontvangen dat mijn max. verbruik was overschreden en moest betalen, en 7min. later dat ook hier het maximum was bereikt en €60.50 moet betalen, en ben afgesloten.
Al deze berichtjes had ik te laat gezien, omdat alles zo snel ging.
Op het discussie forum is er melding van een bug: https://discussions.apple.com/thread/255245598
Ik heb zelf Apple Belgium (0800 80 404) gecontacteerd maar die konden niets doen zeiden ze, Eén compensatie konden ze niet geven en Orange verwittigen wilden ze ook niet doen.
Ook heb ik de mensen van Orange gecontacteerd en zei wisten te vertellen dat ze het pas konden bekijken bij de facturatie die pas binnen enkele weken is, en dan mogelijk wel een remboursering kunnen doen. Heb een dossier nummer gekregen voor tegen dan.
Ondertussen heb’k voor de rest vd maand wel een duurder abonnement moeten nemen om terug wat data volume te hebben, wat nog een extra kost is.
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Bedankt om dit te delen! Even m'n kennissen gewaarschuwd met Iphones!
Een tip die ik kan meegeven; je kan je mobiel verbruik buiten bundel laten blokkeren. Dit zorgt ervoor dat je dus geen factuur van €60 krijgt voorgeschoteld en geblokkeerd wordt.
Hoe doe je dit? Je kan dit helaas niet zelf via de klantenzone maar je moet hiervoor bellen naar de klantendienst (nr 5000 of 5432 voor zelfstandigen). Vraag de medewerker aan de lijn om "National Data Control" op blokkeren te zetten. Opgelet, dit is enkel geldig om het Belgisch netwerk. Wil je jezelf ook beschermen, laat dan "Travel Data Control" op €0 zetten. Dit kun je wel via de app/klantenzone. Dit zorgt ervoor dat je voor €0 (met mobiele data) buiten bundel kunt gaan in het buitenland.
Bedankt om dit te delen! Even m'n kennissen gewaarschuwd met Iphones!
Een tip die ik kan meegeven; je kan je mobiel verbruik buiten bundel laten blokkeren. Dit zorgt ervoor dat je dus geen factuur van €60 krijgt voorgeschoteld en geblokkeerd wordt.
Hoe doe je dit? Je kan dit helaas niet zelf via de klantenzone maar je moet hiervoor bellen naar de klantendienst (nr 5000 of 5432 voor zelfstandigen). Vraag de medewerker aan de lijn om "National Data Control" op blokkeren te zetten. Opgelet, dit is enkel geldig om het Belgisch netwerk. Wil je jezelf ook beschermen, laat dan "Travel Data Control" op €0 zetten. Dit kun je wel via de app/klantenzone. Dit zorgt ervoor dat je voor €0 (met mobiele data) buiten bundel kunt gaan in het buitenland.
Bedankt voor de tip!
Dat lijkt me idd het veiligste want met mijn huidige abonnement en situatie kwam ik amper in de buurt van mijn limiet.
Wel staat verderop in die Apple discussion een mogelijke oplossing/oorzaak:
“Settings-> App Store and turned off Automatic Downloads and turned App Downloads to Always Ask.”
Daar zou wel mogelijk enig oorzakelijk verband kunnen zijn door de manier waarop de backup gebeurd richting iCloud waarbij je zelf kan aanvinken welke Apps/data te kopiëren, en hier is mogelijk een overlap of ondermijning qua settings.
Edit: Nog ter aanvulling het ging om oorspronkelijk over deze optie die afgevinkt stond:
Gebruiker | Aantal |
---|---|
4 | |
4 | |
4 | |
1 | |
1 |