Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 17-09-24 13h22
Antwoorden: 4 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo,
Gisteren bracht Apple iOS 18 uit. Uit hun event van juli en informatie op de website lijkt het erop dat RCS communicatie eindelijk wordt ondersteund door deze update.
Echter, na verschillende dingen te hebben geprobeerd, lukt het me niet dit te verkrijgen/activeren. Ook bij instellingen staat er bij IMS status enkel “Voice & SMS” ipv “Voice & SMS, RCS”.
Zelf heb ik geen Android telefoon maar na andere berichten op dit forum te lezen, veronderstel ik te begrijpen dat RCS wel al mogelijk is op Android apparaten met Orange.
Weet iemand hier soms meer over?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Orange ondersteund RCS momenteel nog niet, er is ook nog geen duidelijkheid wanneer dit er zou aankomen. Hopelijk sneller dan de Apple Watch ondersteuning
RCS is al een ondersteuning die Orange bied. Maar nu door de nieuwe Update van IOS word deze ondersteuning ook mogelijk. Nu is het aan de providers dus om ook dit nog uit te brengen doormiddel van een update , zodat Android als iPhone gebruikers dit onderling kunnen gebruiken. Persoonlijk verwacht ik wel dat Orange dit gaat doen als ook de andere providers die we hebben. Maar het zal ff geduldig afwachten zijn. Kan ook pas zijn op de moment als de iPhone 16 gelanceerd word dat je tot die tijd dient te wachten.
Bij de release van IOS18 afgelopen maandag boden Proximus en Telenet al RCS aan voor iphone gebruikers. Ook hun supportpagina's werden meteen aangepast. Bij Orange blijft het windstil.
Orange ondersteund wel RCS. Enkel op Android toestellen en dit vanaf 2019 al.
Orange ondersteund RCS momenteel nog niet, er is ook nog geen duidelijkheid wanneer dit er zou aankomen. Hopelijk sneller dan de Apple Watch ondersteuning
Gebruiker | Aantal |
---|---|
4 | |
4 | |
2 | |
1 | |
1 |