Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 26-07-23 02h52
Antwoorden: 1 antwoord
Ik had problemen met internet en op een forum had ik gezien dat ik de bridge modus moest inschakelen maar nu dat ik dat heb gedaan heb ik geen Wi-fi noch internet connectie met ethernet kabel buiten poort 4, ik wou dit uitschakelen maar als ik op de reset knop klip blijft het hetzelfde ook http://192.168.1.1 kan ik niet gebruiken.
De reset knop moet je wel wat blijven indrukken Hoe internetproblemen oplossen? | Orange België
Normaal is het 192.168.0.1
Wat uitleg
Wat Orange levert is een Gateway. Dit is een toestel met een combinatie van een modem en een router
De router verzorgt de verbinding tussen het WAN-IP (publiek ip), en je lokaal netwerk, de 1921.168.0.xxx
Als je de bridge activeert, dan desactiveer je de router en moet je je eigen router op poort 4 van de modem zetten.
Als je in bridge staat geeft de orange router niks meer naar 192.168.0.xxx. Gevolg - geen verbindingen meer naar buiten zowel via de kabel als via wifi. In bridge mode moet je eigen router dat doen
Gebruiker | Aantal |
---|---|
15 | |
4 | |
2 | |
2 | |
1 |