Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 24-06-20 15h27
Antwoorden: 27 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ik moet er wel bij vermelden dat ik gisteren heel even een statisch ip en de DNS servers van Google heb kunnen instellen op de pc, en toen werkte het op de pc wel allemaal. Maar de andere apparaten nog steeds niet.
Iets later ging het op de pc wederom niet meer
Ok, ik ben weer wat verder. Ik heb ondertussen mijn PC dan toch weer een vast IP en manueel DNS servers kunnen toewijzen. Blijkbaar is het IP adres dat ik altijd gebruik voor mijn PC, reeds toegewezen volgens de modem. Dit IP-adres staat nog steeds op de modem als lan user vermeld, vandaar waarschijnlijk het conflict en dat ik geen internet kreeg wanneer ik dat probeerde. Ik heb nu als laatste 20 ipv 10 genomen en dat werkt.
In de wifi instellingen van mijn smartphone heb ik dit eveneens kunnen doen, de DNS servers van Google ingesteld, en daar werkt het nu ook weer.
Dus het gaat dan toch effectief aan de DNS servers van Orange liggen..
Hier heb ik de dhcp range gezet vanaf 192.168.0.101
Dus van 2 tot 100 zijn vaste. Maar daar gebruik ik er maar 2 van voor mijn NAS.
Voorlopig geen problemen, maar zal toch de google DNS eens in mijn modem zetten
Het is bij de Compal modem jammer genoeg niet mogelijk om manueel DNS servers in te stellen. Dat had veel miserie voorkomen. Mijn VR-bril kan ik, bij mijn weten, weinig manueel instellen.. dus die kampt nog steeds met problemen online
@Stoffel Heb geen mac, en wil het morgen wel eens proberen
thanks
Gebruiker | Aantal |
---|---|
15 | |
4 | |
2 | |
2 | |
1 |