Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 20-09-18 19h07
Antwoorden: 26 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ik heb eens een vraagje, kan het antwoord zo meteen niet eenduidig vinden op de website.
Zo een femtocel, om het telefoonsignaal binnenhuis te verbeteren als de Orange mast te ver weg staat of de woning te goed geïsoleerd is, die moet dus simpelweg met UTP kabel via de modem aan het internet aangesloten worden.
Nu de vraag: die femtocel is uiteraard specifiek voor Orange, maar volstaat het dat alle gezinsleden een Orange abonnement hebben om dat te laten werken, of moet de internetverbinding ook van Orange zijn? Met mijn gezond boerenverstand zou ik zeggen dat elke snelle en stabiele internetverbinding OK is, zolang de servers van Orange maar bereikt kunnen worden, maar is dat ook zo of werd er softwarematig een beperking ingebouwd?
Los daarvan, dient zo een femtocel betaald te worden of is die service gratis voor particulieren in geval van slechte ontvangst Orange signaal thuis?
Ik ben eens benieuwd
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Intussen heeft de klantendienst mij gecontacteerd. Eerste stap: de ingenieurs gaan de dichtsbijzijnde mast nakijken of er iets kan verbeterd worden. Kan 48 Hr duren. Gebeurd, geen effect. Tweede stap: de femtocel wordt goedgekeurd. Ik krijg een mail met de verzendcode. Nadat ik de femtocel per post ontvangen heb moet ik wachten op een SMS met de bevestiging dat hij geactiveerd werd. Nog enkele daagjes geduld dus ....
En dan kan het feest beginnen hé.
Even wat info: de femtocel werkt via internet en is provider onafhankelijk, enige voorwaarde is een stabiel internet met voldoende capaciteit. Hij werkt natuurlijk enkel voor foons met een Orange simkaart, maar bovendien ook enkel op mijn adres .... Tot vier foons tegelijk en een dekking van ongeveer 100 m². Men heeft niet gesproken van enkel abo kaarten of ook prepaid kaarten, maar dat zal ik dus zelf kunnen uittesten want mijn reserve, klassieke oude gsm, heeft een prepaid kaart.
Zo, eens dat ik hem heb en hij operationeel is zal ik wel nog meer feedback geven hier
En ziedaar, de femtocel werd geleverd, het activatie smsje aangekomen en de installatie uitgevoerd, conform aan de richtlijnen.
En het resultaat: wel, gewoonweg prachtig! Ik (en de andere medebewoners en gasten met Orange sim ook) heb nu vol signaal, alle streepjes, in het hele huis
En ja, zelfs mijn reservefoon, een oude klassieke gsm met een prepaid kaart, heeft nu overal alle streepjes. Men heeft dus blijkbaar een abonnement nodig om een femtocel te kunnen verkrijgen, maar als men hem heeft werkt hij dus ook voor prepaidkaarten. Hetgeen mij van begin af aan logisch leek, het telefoonsignaal op zich heeft immers niets te maken met welk soort abonnement je hebt....
Wat wel verschillende malen duidelijk gemaakt wordt: de femtocel werkt alleen op het adres waar hij naartoe gestuurd is. Gebruik je hem elders wordt hij onbarmhartig geblokkeerd. Even ergens anders uitproberen of uitlenen kan dus niet.
Enige bizarre: ik heb vier mails van Orange gekregen doorheen de verschillende fazen van de hele operatie en enkel de eerste was in het Nederlands, de andere drie waren in het Frans. Het smsje dat de activatie bevestigde was dan weer terug in het Nederlands. De verschillende telefoongesprekken die ook plaats gehad hebben waren wel allemaal in het Nederlands.
Nu ja, belangrijkste is: de femtocel werd geleverd zoals beloofd, de installatie verliep rimpelloos en het resultaat is perfect.
Aaj em e heppie men !!
Manu schreef:RubenW schreef:
Om je probleem van het netwerk thuis op te lossen is er wel een andere oplossing; een femtocell.
Deze kan je via de klantendienst (sociale media / 5000) gratis thuis opgestuurd krijgen.
Hoe gaat dit exact in zijn werk dan? En wat is de kostprijs voor het gebruik van dergelijke versterkers?
Als ik dit opzoek vind ik volgende website terug: https://business.orange.be/nl/business-oplossingen/indoor-coverage
Dit lijkt me een versterker voor grotere bedrijven. Is dit dan ook wel mogeljk voor de particulier (of zelfstandigen)?
Alvast bedankt!
Het is geheel gratis als particulier. De installatie doe je zelf (aan de hand van begeleidende instructies).
Je kan hiervoor best de klantendienst contacteren, die helpen je graag verder. 🙂
Groetjes,
RubenW
@Cdt24801 dit heb ik gevonden
Ja, hallo, je moet eens bellen naar de klantendienst, technische ondersteuning!!!
3 medewerkers aan de lijn gehad waarvan er geeneen wist wat een femtocell is!!!
Dossier opgemaakt en wordt overgemaakt aan de "achterliggende" dienst. Met andere woorden: ik zat bij zo'n tele-operators die werken in opdracht van Orange maar geen werknemer zijn van Orange.
De "achterliggende dienst" is dan waarschijnlijk Orange zelf die 't wel kunnen oplossen.
- Femtocell aangevraagd op nummer 5000 (optie... optie...)
- 's anderdaags een bericht ontvangen: uw bestelling wordt klaargemaakt. Ikke blij
- 4 weken later geleverd!!! (waarschijnlijk te voet gebracht naar Torhout)
- Op de doos staat: niet aansluiten voor U een sms ontvangt
- Ik wacht nog steeds op de sms...... Toestel ligt stof te vangen.....
Gebruiker | Aantal |
---|---|
4 | |
2 | |
1 | |
1 |