Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 20-09-18 19h07
Antwoorden: 26 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ik heb eens een vraagje, kan het antwoord zo meteen niet eenduidig vinden op de website.
Zo een femtocel, om het telefoonsignaal binnenhuis te verbeteren als de Orange mast te ver weg staat of de woning te goed geïsoleerd is, die moet dus simpelweg met UTP kabel via de modem aan het internet aangesloten worden.
Nu de vraag: die femtocel is uiteraard specifiek voor Orange, maar volstaat het dat alle gezinsleden een Orange abonnement hebben om dat te laten werken, of moet de internetverbinding ook van Orange zijn? Met mijn gezond boerenverstand zou ik zeggen dat elke snelle en stabiele internetverbinding OK is, zolang de servers van Orange maar bereikt kunnen worden, maar is dat ook zo of werd er softwarematig een beperking ingebouwd?
Los daarvan, dient zo een femtocel betaald te worden of is die service gratis voor particulieren in geval van slechte ontvangst Orange signaal thuis?
Ik ben eens benieuwd
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Fijn om dit te vernemen.
En inderdaad, tot 4 toestellen tegelijk, en hoeft niet van uw abo te zijn, Orange klant is voldoende, zelfs prepaid kaarten !!
Manu schreef:RubenW schreef:
Om je probleem van het netwerk thuis op te lossen is er wel een andere oplossing; een femtocell.
Deze kan je via de klantendienst (sociale media / 5000) gratis thuis opgestuurd krijgen.
Hoe gaat dit exact in zijn werk dan? En wat is de kostprijs voor het gebruik van dergelijke versterkers?
Als ik dit opzoek vind ik volgende website terug: https://business.orange.be/nl/business-oplossingen/indoor-coverage
Dit lijkt me een versterker voor grotere bedrijven. Is dit dan ook wel mogeljk voor de particulier (of zelfstandigen)?
Alvast bedankt!
Het is geheel gratis als particulier. De installatie doe je zelf (aan de hand van begeleidende instructies).
Je kan hiervoor best de klantendienst contacteren, die helpen je graag verder. 🙂
Groetjes,
RubenW
Dit heb ik gevonden @Cdt24801