Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 20-07-22 12h20
Antwoorden: 4 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ik heb niet overal internet connectie, in mijn slaapkamers heb ik geen internet connectie. Ik denk dat het aan modum ligt? Hoe kan ik dit oplossen?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Je kunt een of meerdere access points installeren
Best is een Mesh installeren
Die van Orange Mesh WiFi - Slimme wifi vanaf €99,95 | Orange België
Goedkoper - maar voor de updates moet je wel bij Orange blijven
Of van de eerste keer een wifi 6 mesh installeren. Zie hier en volledige conversatie Opgelost: Re: Mesh Wifi satellieten verbinden met orange rou... - Pagina 2 - Tribe
Je kunt een of meerdere access points installeren
Best is een Mesh installeren
Die van Orange Mesh WiFi - Slimme wifi vanaf €99,95 | Orange België
Goedkoper - maar voor de updates moet je wel bij Orange blijven
Of van de eerste keer een wifi 6 mesh installeren. Zie hier en volledige conversatie Opgelost: Re: Mesh Wifi satellieten verbinden met orange rou... - Pagina 2 - Tribe
Hoeft natuurlijk niet enkel deze oplossing te zijn. Naargelang de afstand tussen de plaats waar de modem staat en de slaapkamer kan je ook een "gewone" wifi versterker installeren.
Wij thuis gebruiken boven een tp link van 30 euro en die doet perfect zijn werk.
Met "gewone" WiFi versterker bedoel je waarschijnlijk een "repeater". Dat kan werken, maar besef wel dat zulk een toestel per definitie uw throughput halveert. Dat ding moet immers van één kanaal ineens twee kanalen maken, een upstream en een downstream.
En de te overbruggen afstand mag ook zeker niet te groot zijn, en vooral niet te veel muren, want anders gaat het helemaal de mist in.
Ik persoonlijk zal zulke dingen nooit aanraden. Ik heb er eentje liggen in de schuif, ooit aangekocht omdat ik in de kamer recht boven de router onvoldoende WiFi had (stevige beton). Dat ding ligt nu dus in de schuif omdat het er helemaal niks van bakte.
Maar iedereen is vrij om te doen wat hij wil natuurlijk 😉
Gebruiker | Aantal |
---|---|
4 | |
2 | |
1 | |
1 |