annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geen internet connectie op de slaapkamers

Topic gestart op: 20-07-22 12h20

Antwoorden: 4 antwoorden

Zalina
Aspirant verkenner

Geen internet connectie op de slaapkamers

OPGELOST

Ik heb niet overal internet connectie, in mijn slaapkamers heb ik geen internet connectie. Ik denk dat het aan modum ligt? Hoe kan ik dit oplossen?

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Gregory
Wijze
Wijze

Je kunt een of meerdere access points installeren

Best is een Mesh installeren

Die van Orange Mesh WiFi - Slimme wifi vanaf €99,95 | Orange België

Goedkoper - maar voor de updates moet je wel bij Orange blijven

 

Of van de eerste keer een wifi 6 mesh installeren.  Zie hier en volledige conversatie Opgelost: Re: Mesh Wifi satellieten verbinden met orange rou... - Pagina 2 - Tribe

 

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
Josette
Wijze
Wijze

@Zalina een goedemiddag,

heeft een antwoord van @Gregory je kunnen helpen?

 

Welkom.png

 

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Gregory
Wijze
Wijze

Je kunt een of meerdere access points installeren

Best is een Mesh installeren

Die van Orange Mesh WiFi - Slimme wifi vanaf €99,95 | Orange België

Goedkoper - maar voor de updates moet je wel bij Orange blijven

 

Of van de eerste keer een wifi 6 mesh installeren.  Zie hier en volledige conversatie Opgelost: Re: Mesh Wifi satellieten verbinden met orange rou... - Pagina 2 - Tribe

 

 

phil48
Leidende verkenner

Hoeft natuurlijk niet enkel deze oplossing te zijn. Naargelang de afstand tussen de plaats waar de modem staat en de slaapkamer kan je ook een "gewone" wifi versterker installeren.

Wij thuis gebruiken boven een tp link van 30 euro en die doet perfect zijn werk.

Cdt24801
Wijze
Wijze

@phil48 

Met "gewone" WiFi versterker bedoel je waarschijnlijk een "repeater". Dat kan werken, maar besef wel dat zulk een toestel per definitie uw throughput halveert. Dat ding moet immers van één kanaal ineens twee kanalen maken, een upstream en een downstream.

En de te overbruggen afstand mag ook zeker niet te groot zijn, en vooral niet te veel muren, want anders gaat het helemaal de mist in.

Ik persoonlijk zal zulke dingen nooit aanraden. Ik heb er eentje liggen in de schuif, ooit aangekocht omdat ik in de kamer recht boven de router onvoldoende WiFi had (stevige beton). Dat ding ligt nu dus in de schuif omdat het er helemaal niks van bakte.

Maar iedereen is vrij om te doen wat hij wil natuurlijk 😉

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen