annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mesh combineren met andere merken

Topic gestart op: 09-08-22 23h55

Antwoorden: 4 antwoorden

kilianlouer
Aspirant verkenner

Mesh combineren met andere merken

Momenteel heb ik thuis 2 mesh modules van orange. En ik zou er graag nog mee willen uitbreiden omdat ik in 1 kamer bedraad internet wil hebben. Zou het dan ook mogelijk zijn om zulke modules van andere merken te kopen, of is een powerline een betere oplossing?

Labels (2)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
Pletse
Gewaardeerde genezer

Hey @kilianlouer 

Als je nu reeds 2 mesh modules hebt koop je best een 3de module en dan kun je deze plaatsen in de ruimte waar je bedraad internet wenst. Je kan dan 2 toestellen bedraad op de 3de mesh aansluiten.
Wel opletten dat de 3de mesh niet te ver van de 1ste of 2de module staat, anders zal die geen verbinding kunnen maken.

Als je twijfelt kun je kijken voor eventueel een powerline (liefst zonder wifi). Zo kun je 1 stekker aan de modem steken en de 2de in de kamer voor bedraad internet. Waarom liefst zonder wifi? Omdat je reeds 2 mesh modules hebt die wifi uitzenden en als je dan nog een een extra wifi signaal de lucht in stuurt kan dit voor storing gaan zorgen.

Je kan eventueel een acces point van een ander merk kopen en die koppelen met de mesh van Orange. Echter zul je hiervoor toch wat kennis nodig hebben voor het instellen van je toestel vermits dit geen "plug-and-play" oplossing zal zijn. Je zal namelijk je "3de module van een ander merk" moeten instellen als repeater. Het toestel zal de wifi moeten oppikken van de mesh modules en dit kopiëren en doorsturen. 
Door dit te gaan doen zul je de wifi algemeen gaan vertragen. Met een compatibel mesh toestel van Orange (van hetzelfde model dus) heb je dit probleem niet.


0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Mengen zou ik niet doen - denk dat dit niet zal werken

Je kunt een extra Orange module bijbestellen hier onderaan aan 69.95

Als je een ander merk koopt zul je je Orange mesh moeten weggeven of verkopen

Een goede kandidaat ( wifi 6) schijnt deze hier onderaan Opgelost: Mesh Wifi satellieten verbinden met orange router - Tribe

 

0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@kilianlouer goedemorgen,

ben je hier al eens gaan lezen?

Klik op de blauwe hier.

 

Welkom.png

 

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
kilianlouer
Aspirant verkenner

Ja, maar die topic geeft niet echt een antwoord op mijn vraag.

Leden met de meeste pluimen