annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mesh Wifi satellieten verbinden met orange router

Topic gestart op: 10-07-22 13h03

Antwoorden: 16 antwoorden

Festijn
Ervaren verkenner

Mesh Wifi satellieten verbinden met orange router

OPGELOST

Hallo,

ik heb mij een Mesh Wifi Deco systeem aangeschaft.

Bedoeling is dat ik de hoofd deco router aansluit op mijn orange router.

Maar ik twijfel waarop ik mijn 2 andere satellieten moet aansluiten. Sluit ik deze best aan op de hoofd deco router of mag ik ze eveneens rechtstreeks aansluiten op de orange router?

Daarnaast heb ik nog een vraagje ivm de wifi zelf. Ik zal de wifi op mijn orange router uitzetten. Mag ik dezelfde naam en paswoord instellen op mijn Deco router? Zodat alle apparaten niet opnieuw geconfigureerd moeten worden. Of is het beter aan te raden een ander naam en paswoord te gebruiken?

Bedankt.

Festijn

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Gregory
Wijze
Wijze

@Festijn 

 

Ik ga er van uit dat je eerste deco een router is

Als je de Orange Modem in bridge zet schakel je de Orange router volledig uit, de deco wordt dan je router

Over de Bridge modus ! - Tribe (orange.be)

Je twee satellieten zijn toch ook deco mesh?

Best een switch in de garage zetten ( ingang = uitgang van deco), uitgangen = naar living en naar boven

Misschien boven een deco satelliet plaatsen ( komt van de switch beneden).  Daaraan kun je je pc hangen en ook wifi hebben

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

16 ANTWOORDEN 16
Festijn
Ervaren verkenner

@Gregory Extra switch is vandaag toegekomen. Had toch nog extra poort nodig aan hoofd deco. 😉

Ik heb mijn pc al eens aangesloten op poort 4 en de wifi planning voor alle dagen/uren voor alle veiligheid aangevinkt. 

Vooraleer ik de bridge functie activeer configureer ik best eerst de hoofddeco? En pas daarna de bridge functie activeren? En ik mag dan niet de bridge functie activeren via mijn pc via directe verbinding poort 4 en mijn pc? Best modem benaderen en brigde activeren via smartphone en 4g terwijl hoofdedeco al in poort 4 zit?

Bedankt!

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Ik zou beginnen  met een backup van de configuratie van de Orange modem/router te nemen op PC - just in case

Wanneer je juist de bridge activeert, ie de volgorde is niet echt belangrijk. Eerst de bekabeling, of daarna, it does not matter.  Persoonlijk zou ik eerst de bridge doen, en daarna de aansluitingen/bekabeling.  Daarna pas alles configureren, te beginnen met de deco router.  Zet die ook op 192.168.0.xxx +passwords als je de omgeving van de orange router wil houden.  Zo moet je alle op wifi aangesloten apparaten niet veranderen

Eens de bridge geactiveerd is je enige weg naar buiten via de deco router.

Zou eerst enkel de hoofd deco (router) aansluiten en configureren.  Daarna de satellieten 1 voor 1 aansluiten en configureren indien nodig

Je zult er een paar uur zoet mee zijn  - ik zou er in alle geval een paar uur zoet mee zijn.

Ook zien of je de deco config erna ergens op je pc kunt opslaan - voor in geval

 

Festijn
Ervaren verkenner

Bedankt!

De installatie is dankzij jouw instructies vlekkeloos verlopen en het werkt allemaal prima!

 

Ik ben super tevreden. Eindelijk heb ik deftige Wifi. 😉


Dikke merci voor al jouw hulp!

 

Grt

Festijn

 

Gregory
Wijze
Wijze

You're welcome @Festijn 

Welke deco heb je ? 

Denk van me zelf een mesh aan te schaffen dit jaar - bij voorkeur een wifi 6

 

0 pluimen
Festijn
Ervaren verkenner

Een deco AX3000 Wifi-6 systeem.

Het werkt super.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen