annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mesh toestellen

Topic gestart op: 14-09-24 22h07

Antwoorden: 7 antwoorden

jordy96
Aspirant verkenner

Mesh toestellen

Hallo,

Ik gebruik al aantal jaar de mesh toestellen van Orange uit.

Niet tevreden meer van de mesh toestellen haalt vaak veel te slechte verbinding in download/upload.)

Voor de TV hebben wij een ethernet kabel uit de muur die verbonden is met de mesh en door verbonden is naar de TV.

Ik zou dan nu ook graag alles veranderen naar een TP-LINK systeem.

Zo kan ik vgm mijn computer ook beter connecteren dan nu!

Ik kan de TV dan rechtstreeks verbinden met ethernet kabel of ook via TP doorverbinden en nog een TP ook in het stopcontact aan de computer.

(36Mbps download/12.83Upload Mbps.)

Wat wel een slechte verbinding is!

Nu is mijn vraag als volgt,

Als ik de TP-Link aanschaf verbind ik ook deze met met het mesh netwerk?

Of op de normale modem? 

Bedankt!

Labels (1)
0 pluimen
7 ANTWOORDEN 7
Gregory
Wijze
Wijze

>Ik kan de TV dan rechtstreeks verbinden met ethernet kabel of ook via TP doorverbinden en nog een TP ook in het stopcontact aan de computer.

Je kunt altijd een switch zetten op de ethernet kabel die uit de muur komt.  Dan kun je daar 4 of 8 apparaten op aansluiten.  Deze volstaat meestal TP-link desktop-switch LS1005G | Action BE

Ik heb ook een ethernet kabel aan de TV(rechtstreeks met modem verbonden via een switch). Daarop zet ik zo een switch waar aan verbonden zijn (1) TV, (2) Orange decoder, (3) Asus xd4 mesh (dual band)

Je TP-link zal je bestaande mesh vervangen.  Orange mesh moet dus weg.   Merken zijn wat mesh betreft niet compatibel. De oude mesh van Orange is een dual band.  Even verifiëren of je TP-Link ook een dual band is.  Indien dual band denk ik niet dat het (veel)rapper zal gaan

Best is natuurlijk je computer met een  ethernetkabel verbinden - niet een die via een stopcontact werkt.

0 pluimen
jordy96
Aspirant verkenner

Hallo, 

Dus als in het goed begrijp kan ik de kabel die uit de muur komt aansluiten op dat toestel zodat die meerdere ethernet kabels kan doortrekken? 

Heb je dan ook geen "verlies"?

De kabel nu uit de muur gaat naar de mesh. De andere van de mesh naar de tv. Zo zijn de 2 poorten al gebruikt..

Op enkel de mesh wifi verbinding gaat de tv met beeldkwaliteit ook slechter dus ook geen optie.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

>Dus als in het goed begrijp kan ik de kabel die uit de muur komt aansluiten op dat toestel zodat die meerdere ethernet kabels kan doortrekken? 

Ja

>Heb je dan ook geen "verlies"?

Niet echt- tenzij alle kabels max capaciteit vragen.  En je kriigt maar 150 Mbps (of zo) binnen.  Voordeel van een switch is dat de toestellen die er op aangesloten zijn onderling aan 1000 Mbps kunnen werken

Maar in de routers zit dat ook.  Er is intern maar 1 poort.  En een switch zodat je 4 poorten hebt

>De kabel nu uit de muur gaat naar de mesh. De andere van de mesh naar de tv. Zo zijn de 2 poorten al gebruikt..

Kabel uit de muur naar de switch.  Op de switch de TV, Mesh, decoder, ...

>Op enkel de mesh wifi verbinding gaat de tv met beeldkwaliteit ook slechter dus ook geen optie.

Best TV op de switch

Verder heb je wifi op de 2.4 GHz band en deze op de 5 GHz band.

2.4 GHz is trager, maar gaat verder.  5 GHz is veel rapper, maar gaat minder ver.  Als ik mijn computer met mijn mesh wifi verbind heb ik op de 5 GHz een verbinding van 1200 Mbps

0 pluimen
jordy96
Aspirant verkenner

Top dat kan een heel goed idee zijn. Had de mesh nog 1 poort extra was dit ook goed om door te verbinden naar de pc. (Geen recorder streamen alles.) Dus was dit ideaal om zo uit de muur naar de mesh en zo naar de tv. Maar daar is mijn pc niet zo blij mee....

Ik zal straks eens kijken naar zo een switch.

Dus ik vermoed dat alles ook blijft verbinden op mesh. Modem blijft ook uit dan veronderstel ik?

Bedankt hé! 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen