annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mesh toestellen

Topic gestart op: 14-09-24 22h07

Antwoorden: 7 antwoorden

jordy96
Aspirant verkenner

Mesh toestellen

Hallo,

Ik gebruik al aantal jaar de mesh toestellen van Orange uit.

Niet tevreden meer van de mesh toestellen haalt vaak veel te slechte verbinding in download/upload.)

Voor de TV hebben wij een ethernet kabel uit de muur die verbonden is met de mesh en door verbonden is naar de TV.

Ik zou dan nu ook graag alles veranderen naar een TP-LINK systeem.

Zo kan ik vgm mijn computer ook beter connecteren dan nu!

Ik kan de TV dan rechtstreeks verbinden met ethernet kabel of ook via TP doorverbinden en nog een TP ook in het stopcontact aan de computer.

(36Mbps download/12.83Upload Mbps.)

Wat wel een slechte verbinding is!

Nu is mijn vraag als volgt,

Als ik de TP-Link aanschaf verbind ik ook deze met met het mesh netwerk?

Of op de normale modem? 

Bedankt!

Labels (1)
0 pluimen
7 ANTWOORDEN 7
Gregory
Wijze
Wijze

Ja, bij mij zit alles in een (TV) kast

Op de modem in de garage hangt een switch.  Van de switch vertrekken ethernet kabels naar living (TV), de 3 kamers boven en de zolder 

Switches dan in Living, kamer boven waar mijn computers en printer staan.  Op de zolder staat de tweede mesh

Ethernet kabel naar binnen de kast.  Ook stroom kabel (naar een stekkerdoos), coaxkabel naar binnen

Van daar uit verbind ik alles.  Ethernet naar switch, ethernet van switch naar TV, mesh, decoder

Ook van de stekkerdoos stroom naar de TV, etc

Hoef maar ethernet kabel, stroomkabel en coax uit de muur te trekken om de kast te verschuiven en alles zit mooi weg.  Best ergens een gat boren - niet zichtbaar - zodat de decode, switch, en de mesh kunnen afkoelen (lucht circulatie van onder naar boven)

Op de modem heb ik de wifi uit gezet.  De meshes staan geconfigureerd als access point

Best op de mesh de 2.4 GHz en de 5 GHz band een andere naam (SSID) geven - gaat niet op de oude oranges mesh.  Als je je PC kunt verbinden met de 5 GHz band (SSID) moet dit ook redelijk snel gaan

ps - in de action vind je ook betaalbare ethernet kabels (CAT 6)

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Als je die action switch koopt, koop er dan een paar extra.  Ingeval er ooit 1 kapot gaat

En als je meer dat 4 poorten nodig hebt, kun je er een extra switch op zetten

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

En wat mesh/router/wifi  betreft een goede site Dong Knows Tech - And THAT's Good for YOU!

tp-link : je moet maar eens zien You searched for tp-link | Dong Knows Tech

de mijne - best als je bekabeld kunt aansluiten  Asus XD4: The ZenWiFi AX Gone Mini | Dong Knows Tech

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen