annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Modem/router Orange in bridge modus benaderen na TP-Link router

Topic gestart op: 22-01-24 17h44

Antwoorden: 5 antwoorden

asrock
Aspirant verkenner

Modem/router Orange in bridge modus benaderen na TP-Link router

k0vqoOF

Ik heb de modem/router Orange ingesteld in bridged modus, en die op zijn beurt verbonden met de WAN poort van een TP-Link router.
Ik wil de GUI benaderen van de modem/router Orange benaderen.
Dit lukt me niet meer. Ping naar 192.168.0.1 geeft een request time out
Wat moet ik precies instellen?
Ik ben een beginneling dus graag een stap-voor-stap handleiding.
Heel hartelijk dank

Labels (1)
0 pluimen
5 ANTWOORDEN 5
10o
Gewaardeerd verkenner

Hoi

Ik denk dat ik uw bericht net al op userbase beantwoord heb.

hier heb je de oplossing:
https://community.orange.be/t5/Netwerk-en-Veiligheid/Beheerdersinterface-in-bridge-modus/m-p/158554

Geen nood om van subnet te wisselen of iets dergelijks, je hoeft alleen maar het IP-adres in te voeren (192.168.100.1) en je bent klaar (in jouw geval normaal gezien).

Voor de mensen die beweren dat het niet mogelijk is: Het feit dat de router een publiek IP-adres heeft, betekent niet dat deze niet meer kan communiceren met private adressen buiten uw NAT, zolang deze intern maar niet zijn toegewezen en er geen firewallregels tegen zijn.


Groetjes

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

>Ik ben een beginneling dus graag een stap-voor-stap handleiding.

Als beginneling zou ik de Ornge modem niet in bridge zetten en dee wifi erop uitzetten

Zet op de Orange je TP-Link in Access point mode.  Zo kan je nog op de GUI van de Orange modem

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Als de Orange modem in bridge staat is de GUI interface niet meer bereikbaar - ook geen nut

Verder moet je je TP-Link router op poort 4 van de Orange modem zetten

De Orange modem moet eerst staan

Je moet de GUI van de TP-Link router hebben om alles to configureren 

Je moet in de handleiding van de  TP-Link router kijken wat  het lokaal ip adres is

Voor Asus is dit 192.168.50.1

Je kunt  192.168.1.1 (staat in je image bovenaan) of 192.168.68.1 eens proberen How to find your TP-Link Router’s IP address

Daarna kun je de DHCP pool configureren veronderstel ik.  Zou

Gateway op 192.168.0.1 zetten

en range 192.168.0.2 >> 192.168.0.254 nemen

asrock
Aspirant verkenner

IP adres van TP-link router is 192.168.1.1 (dat wist reeds)

Dank voor je snel antwoord maar helaas krijg ik een foutmelding de TP-Link router

IP-Address Pool 192.168.0.2 - 192.168.0.254 --> The IP address pool and LAN IP address should be in the same subnet

Default Gateway  192.168.0.1 --> The IP address pool and LAN IP address should be in the same subnet

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen