Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 22-01-24 17h44
Antwoorden: 5 antwoorden
Ik heb de modem/router Orange ingesteld in bridged modus, en die op zijn beurt verbonden met de WAN poort van een TP-Link router.
Ik wil de GUI benaderen van de modem/router Orange benaderen.
Dit lukt me niet meer. Ping naar 192.168.0.1 geeft een request time out
Wat moet ik precies instellen?
Ik ben een beginneling dus graag een stap-voor-stap handleiding.
Heel hartelijk dank
Hoi
Ik denk dat ik uw bericht net al op userbase beantwoord heb.
hier heb je de oplossing:
https://community.orange.be/t5/Netwerk-en-Veiligheid/Beheerdersinterface-in-bridge-modus/m-p/158554
Geen nood om van subnet te wisselen of iets dergelijks, je hoeft alleen maar het IP-adres in te voeren (192.168.100.1) en je bent klaar (in jouw geval normaal gezien).
Voor de mensen die beweren dat het niet mogelijk is: Het feit dat de router een publiek IP-adres heeft, betekent niet dat deze niet meer kan communiceren met private adressen buiten uw NAT, zolang deze intern maar niet zijn toegewezen en er geen firewallregels tegen zijn.
Groetjes
>Ik ben een beginneling dus graag een stap-voor-stap handleiding.
Als beginneling zou ik de Ornge modem niet in bridge zetten en dee wifi erop uitzetten
Zet op de Orange je TP-Link in Access point mode. Zo kan je nog op de GUI van de Orange modem
Als de Orange modem in bridge staat is de GUI interface niet meer bereikbaar - ook geen nut
Verder moet je je TP-Link router op poort 4 van de Orange modem zetten
De Orange modem moet eerst staan
Je moet de GUI van de TP-Link router hebben om alles to configureren
Je moet in de handleiding van de TP-Link router kijken wat het lokaal ip adres is
Voor Asus is dit 192.168.50.1
Je kunt 192.168.1.1 (staat in je image bovenaan) of 192.168.68.1 eens proberen How to find your TP-Link Router’s IP address
Daarna kun je de DHCP pool configureren veronderstel ik. Zou
Gateway op 192.168.0.1 zetten
en range 192.168.0.2 >> 192.168.0.254 nemen
IP adres van TP-link router is 192.168.1.1 (dat wist reeds)
Dank voor je snel antwoord maar helaas krijg ik een foutmelding de TP-Link router
IP-Address Pool 192.168.0.2 - 192.168.0.254 --> The IP address pool and LAN IP address should be in the same subnet
Default Gateway 192.168.0.1 --> The IP address pool and LAN IP address should be in the same subnet