annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Port forwarding onmogelijk

Topic gestart op: 21-10-24 19h27

Antwoorden: 9 antwoorden

Nillens
Aspirant verkenner

Port forwarding onmogelijk

Hallo,

Ik hoop hier de oplossing te vinden voor mijn probleem. Ik probeer al weken de port Forwarding in orde te krijgen zodat ik mij camera's vanop locatie (4G) kan bekijken. Via wifi loopt t allemaal goed maar van zodra ik buitenshuis ben... niets meer. Ik heb op de modem de poort al open proberen te zetten maar de er gaat niks open. Vandaag met Orange gebeld en de technieker raakte ook niet in mijn modem, de toegang werd hem geweigerd, hij begreep niet hoe dit kon. Modem is ook al eens gereset maar ook dat hielp niet. Als ik via de "port Forwarding tester" kijk is er geen enkele poort die open staat. Ik ben stilletjes aan radeloos. Ik heb hier wel iets gelezen van "bridge modus" maar t kan toch niet de bedoeling zijn dat je extra kosten gaat doen om van buitenaf in je netwerk te raken en een router moet bijhangen.

Heeft er iemand een idee?

Thx alvast.

Labels (1)
0 pluimen
9 ANTWOORDEN 9
lithion
Veteraan verkenner

Ik zou toch opletten met zo'n systemen rechtstreeks op het internet te steken tenzij je wil dat gans de wereld toegang heeft tot jouw camera's. Alhoewel er misschien een gebruikersnaam/wachtwoord nodig is zijn die in praktijk heel vaak gemakkelijke doelwitten om te hacken.

Zo'n NVR systemen hebben dikwijls een feature waarbij je die kan benaderen via een cloudserver van de fabrikant.

Pletse
Gewaardeerde genezer

Hey @Nillens ,

Ik weet met het oudere model van modem dat port forwarding wel lukt, ik heb zo reeds een paar camera systemen werkende gekregen. Echter zijn er bepaalde poorten die sowieso geblokkeerd staan. Ik ken ze niet vanbuiten maar het zijn er een paar.

Het feit dat de Orange technieker al niet op de modem geraakt is toch al iets vreemd, dan moet er blijkbaar toch iets meer gaande zijn. 

Om te beginnen moet je al een eigen publiek IP-adres verkrijgen van Orange. Dit kun je krijgen door CGNAT uit te schakelen in de modem. Daarna kun je poorten gaan open zetten en zou je moeten bereikbaar zijn van buitenaf. 

Heb je de camera's een vast IP adres toegekend en daarna port forwarding ingesteld naar dit vast IP adres?

0 pluimen
Nillens
Aspirant verkenner

Hey,

CGNAT staat uit... de camera's hebben een vast ip adres en hangen eigenlijk op een recorder die de camera's voedt via POE. De recorder heeft ook een vast Ip adres en de poort is geforward naar dit vast Ip adres. Dus ik moet de recorder benaderen vanop afstand en niet de camera's in sé...

0 pluimen
Pletse
Gewaardeerde genezer

Hey @Nillens ,

Ik heb een 2-tal jaar geleden een gelijkaardige setup moeten fixen. De setup was 1 NVR die extern te benaderen was met 5 camera’s op aangesloten. Echter kreeg ik dit op geen enkele manier werkende. Ik heb toen de NVR en alle 5 camera’s een port forward gegeven op interne poort 80 en extern 100,101, … Op deze manier kon ik de NVR en de camera’s wel benaderen. Ik meen mij te herinneren dat poort 554 (UDP) roet in het eten gooide (extern dan).

Probeer dus eens bij wijze van test een camera rechtstreeks te benaderen van buitenaf zonder de NVR te gebruiken. 

Dus 1 port forward instellen naar een IP adres van 1 van de camera’s met interne poort 80 zodat je op de webinterface van de camera terecht komt en externe poort bvb poort 100 (deze werkt want die gebruik ik regelmatig). Probeer dan eens je IP adres van de modem te benaderen via een browser op poort 100 (als je op 4G zit).

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen