annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Port forwarding voor poort 500, 4500 en 1701 werkt niet - eigen VPN server

Topic gestart op: 26-07-22 12h33

Antwoorden: 7 antwoorden

edb
Aspirant verkenner

Port forwarding voor poort 500, 4500 en 1701 werkt niet - eigen VPN server

Ik wil een VPN server draaien op mijn synology NAS. Echter de poorten zijn gesloten ondanks dat de port forwarding correct staat ingesteld. Poort 5000 en 5001 zijn perfect bereikbaar. Echter 500, 4500 en 1701 die nodig zijn voor VPN niet.

Is het eigenlijk wel mogelijk om een eigen VPN server te hosten op een privé orange account ?

Labels (1)
0 pluimen
7 ANTWOORDEN 7
haai
Aspirant verkenner

Hey, ja al die UDP poorten staan open in de router.

Ik kan een VPN verbinding opzetten tussen mijn macbook en synology nas die nu beide in hetzelfde netwerk zitten, via het locaal IP adres van de nas (192.168...), dus lijkt mij dat de nas correct is ingesteld. 

Enkel gaat het niet wanneer ik het openbaar IP adres van orange ingeef, het IP adres wat de router zelf aangeeft, started vanaf 94. . Op de router staan alvast bij "port forwarding" bovenvermelde poorten toegevoegd met het UDP protocol en het locaal IP adres van de NAS.

Straks de hele manual is lezen die je mee stuurde

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Heb ook een public ip address - begint ook met 94

Best je NAS een static ip address geven, vb 192.168.11 (configureren in de NAS zelf) - heb er ook twee die als backup dienen) en op de router de dhcp range zetten van 192.168.0.101 >> 192.168.0.254

Ja, is altijd wat zoeken - good luck

0 pluimen
MustafaY
Leidende genezer

Hallo @edb ,

Volgens de technische dienst, zijn die poorten niet geblokkeerd. Dus het zou moeten werken. 

Groetjes,

Mustafa

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen