Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 26-07-22 12h33
Antwoorden: 7 antwoorden
Ik wil een VPN server draaien op mijn synology NAS. Echter de poorten zijn gesloten ondanks dat de port forwarding correct staat ingesteld. Poort 5000 en 5001 zijn perfect bereikbaar. Echter 500, 4500 en 1701 die nodig zijn voor VPN niet.
Is het eigenlijk wel mogelijk om een eigen VPN server te hosten op een privé orange account ?
Hey, ja al die UDP poorten staan open in de router.
Ik kan een VPN verbinding opzetten tussen mijn macbook en synology nas die nu beide in hetzelfde netwerk zitten, via het locaal IP adres van de nas (192.168...), dus lijkt mij dat de nas correct is ingesteld.
Enkel gaat het niet wanneer ik het openbaar IP adres van orange ingeef, het IP adres wat de router zelf aangeeft, started vanaf 94. . Op de router staan alvast bij "port forwarding" bovenvermelde poorten toegevoegd met het UDP protocol en het locaal IP adres van de NAS.
Straks de hele manual is lezen die je mee stuurde
Heb ook een public ip address - begint ook met 94
Best je NAS een static ip address geven, vb 192.168.11 (configureren in de NAS zelf) - heb er ook twee die als backup dienen) en op de router de dhcp range zetten van 192.168.0.101 >> 192.168.0.254
Ja, is altijd wat zoeken - good luck
Hallo @edb ,
Volgens de technische dienst, zijn die poorten niet geblokkeerd. Dus het zou moeten werken.
Groetjes,
Mustafa