Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 22-05-23 17h31
Antwoorden: 9 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo allemaal,
sinds vandaag ben ik overgestapt van telenet naar Orange internet.
installatie is vlot verlopen, maar als ik een poort wil forwarden om te communiceren met de domotica is de miserie begonnen. in het verleden heb ik dit al eens gedaan met een kennis die toen ook orange had, en dit was op 1-2-3 gefixed.
ik zet de poort open (80) maar als ik deze dan via (https://www.yougetsignal.com/) test dan blijkt deze gesloten. ik heb al enkele andere poort geprobeerd maar dit blijft continu gesloten.
als ik de oude telenet modem zet dan werkt dit normaal. maar bij de nieuwe modem van orange blijf ik tegen hetzelfde probleem botsen. op een ouder topic had ik dan gevonden dat je ook aan de modem zijde het vaste ip-adres moet instellen. ook dit heeft geen oplossing gebracht.( https://community.orange.be/t5/Internet-en-Fixed-Phone/Port-forwarding-Siligence-TCG300/m-p/13544 )
ik heb de modem al een paar keer gereset en zelfs al 2 keer en factory reset moeten doen. (omdat de klantendienst had geadviseerd van "bridge mode" te activeren = slecht idee 🙂 (achteraf)
Heeft er iemand een idee aan wat dit kan liggen? of wat moet ik nog extra instellen?
alle advies is welkom (buiten reset van de modem 🙂 )
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo iedereen, ik heb het opgelost met de modem in de bridge modus te plaatsen.
hier heb ik dan een TP-link AX3000 achter geplaatst. de regels toegevoegd en het werkt nu zoals het moet werken.
spijtig dat ik zo heb moeten oplossen, je verwacht toch dat dit standaard moet lukken. ondersteuning vanuit de technische dienst en infolijn kan je niet bepaald hoogwaardig noemen.
Hier onderaan lees ik dat port 8080 kan geblokkeerd zijn - met workaround
Denk dat je als ip adress de 192.168.0.xxx van het lokaal apparaat - niet de ip van de router (192.168.0.1)
ik heb het geprobeerd bij verschillende ip-adressen en verschillende poorten. echter geen succes. de icoontjes van vast ip adres en port opening komen op het overzicht
ik heb ook opnieuw een factory reset uitgevoerd en alles stap voor stap (cgn / fixed ip-adres en dan de port forwarding) ingesteld en toch geen verbetering.
Dan weet ik het ook niet meer, @mgeryl
Je wil dus van buitenaf naar binnen ?
Zou eerst de CGN uitzetten - want met cgn heb je geen public ip Hoe internetproblemen oplossen? | Orange België
Met bridge mode heb je een public ip - maar dan moet je wel je eigen router erachter zetten en daar de ports openen
manual = Hoe internetproblemen oplossen? | Orange België
Poorten openen Hoe internetproblemen oplossen? | Orange België
Good luck
best, zie antwoord in vorige post.
ik heb nu ook eens de DMZ host geprobeerd zonder resultaat. ook als ik de poort forwarding regels terug uitschakel.