annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Problemen bij port forwarding

Topic gestart op: 22-05-23 17h31

Antwoorden: 9 antwoorden

mgeryl
Gewaardeerd verkenner

Problemen bij port forwarding

OPGELOST

Hallo allemaal,

sinds vandaag ben ik overgestapt van telenet naar Orange internet.

installatie is vlot verlopen, maar als ik een poort wil forwarden om te communiceren met de domotica is de miserie begonnen. in het verleden heb ik dit al eens gedaan met een kennis die toen ook orange had, en dit was op 1-2-3 gefixed.

ik zet de poort open (80) maar als ik deze dan via (https://www.yougetsignal.com/) test dan blijkt deze gesloten. ik heb al enkele andere poort geprobeerd maar dit blijft continu gesloten.

als ik de oude telenet modem zet dan werkt dit normaal. maar bij de nieuwe modem van orange blijf ik tegen hetzelfde probleem botsen. op een ouder topic had ik dan gevonden dat je ook aan de modem zijde het vaste ip-adres moet instellen. ook dit heeft geen oplossing gebracht.( https://community.orange.be/t5/Internet-en-Fixed-Phone/Port-forwarding-Siligence-TCG300/m-p/13544 )

ik heb de modem al een paar keer gereset en zelfs al 2 keer en factory reset moeten doen. (omdat de klantendienst had geadviseerd van "bridge mode" te activeren = slecht idee 🙂 (achteraf)

Heeft er iemand een idee aan wat dit kan liggen? of wat moet ik nog extra instellen?

alle advies is welkom (buiten reset van de modem 🙂

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
mgeryl
Gewaardeerd verkenner

Hallo iedereen, ik heb het opgelost met de modem in de bridge modus te plaatsen.

hier heb ik dan een TP-link AX3000 achter geplaatst. de regels toegevoegd en het werkt nu zoals het moet werken.

mgeryl_0-1685778758008.png

 

spijtig dat ik zo heb moeten oplossen, je verwacht toch dat dit standaard moet lukken. ondersteuning vanuit de technische dienst en infolijn kan je niet bepaald hoogwaardig noemen.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
9 ANTWOORDEN 9
Gregory
Wijze
Wijze

Hier onderaan lees ik dat port 8080 kan geblokkeerd zijn - met workaround

Denk dat je als ip adress de 192.168.0.xxx van het lokaal apparaat - niet de ip van de router (192.168.0.1)

 

0 pluimen
mgeryl
Gewaardeerd verkenner

ik heb het geprobeerd bij verschillende ip-adressen en verschillende poorten. echter geen succes. de icoontjes van vast ip adres en port opening komen op het overzicht

mgeryl_0-1684947289450.png

ik heb ook opnieuw een factory reset uitgevoerd en alles stap voor stap  (cgn / fixed ip-adres en dan de port forwarding) ingesteld en toch geen verbetering.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Dan weet ik het ook niet meer, @mgeryl 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Je wil dus van buitenaf naar binnen ?

Zou eerst de CGN uitzetten - want met cgn heb je geen public ip Hoe internetproblemen oplossen? | Orange België

Met bridge mode heb je een public ip - maar dan moet je wel je eigen router erachter zetten en daar de ports openen

manual = Hoe internetproblemen oplossen? | Orange België

Poorten openen Hoe internetproblemen oplossen? | Orange België

Good luck

 

0 pluimen
mgeryl
Gewaardeerd verkenner

best, zie antwoord in vorige post.

ik heb nu ook eens de DMZ host geprobeerd zonder resultaat. ook als ik de poort forwarding regels terug uitschakel.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen