Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 07-11-20 19h54
Antwoorden: 13 antwoorden
Beste,
Sinds een tijdje komen SMS'en die volgens mijn toestel succesvol zijn verstuurd pas dagen (soms zelfs weken) later toe bij de ontvanger. Recent voorbeeld: een SMS die ik had verstuurd op 28 oktober is toegekomen op 6 november.
Waaraan zou dit kunnen liggen?
Groeten,
Husky
@Husky schreef:
Cdt24801: het detail van de SMS laat zien dat die is verstuurd op 28/10/2020 en is toegekomen op 06/11/2020.
De SMS was verstuurd in Brussel Zuid, hetgeen niet echt bosrijk is ;-).
En waar bevond zich de ontvanger? In mijn verhaal lag het probleem bij de ontvanger. Het zou bvb ook kunnen dat de ontvanger zijn/haar foon heeft afstaan ...
@Cdt24801Ontvanger bevond zich ook in een bebouwd gebied met goede ontvangst en telefoon stond aan, dus daaraan ligt het normaal niet.
Het probleem zou kunnen liggen bij de messages-app zelf. Blijkbaar is er (recent?) een functionaliteit aan toegevoegd waarbij berichten over Wi-Fi of data worden gestuurd indien mogelijk ('Chat features'), en het zijn deze berichten die soms laat toekomen.
Met berichten verstuurd als SMS lijkt het probleem zich niet te stellen.
Ik heb chat features uitgeschakeld, hopelijk verhelpt dit het probleem.
@Husky daar heb je een goede opmerking gemaakt. Daar kan inderdaad je probleem liggen , en ik had er ook aan gedacht vandaar de ook de vraag welke toestellen jullie gebruiken.
Ik gebruik Iphone en verstuur ook geen sms maar Imessege en daar is internet voor nodig of mobiele data. Dus daar ga je heel waarschijnlijk je oplossing hebben. Houd ons maar op de hoogte zodat je ook een oplossing kan markeren.