annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Thuisnetwerk: wifi verbinden lukt niet automatisch

Topic gestart op: 29-10-24 11h06

Antwoorden: 8 antwoorden

Robar
Gewaardeerd verkenner

Thuisnetwerk: wifi verbinden lukt niet automatisch

OPGELOST

Sinds enkel dagen geen automatische selectie en verbinding meer van het orange-wifi netwerk bij verschillende toestellen. (toestellen: 2 smartphones - 1 tablet - TV)

Van zodra een van de toestellen zijn kanaal is verloren dan kan het kanaal niet automatisch meer verbinden. Het blijft maar zoeken en de verbinding komt maar niet tot stand. Na lang zoeken is de enige mogelijkheid 

- opstarten van de modem software via PC (windows) 

- via "eenvoudige verbinding WPS" de WPS inschakelen

Bij het indrukken van de WPS-knop op de modem zelf lukt het ook niet.

Graag suggesties om dit op te lossen.

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Robar
Gewaardeerd verkenner

Deze morgen de helpdienst van Orange opgebeld. Kwam behoorlijk snel aan de bak, gelukkig want dat is al eens anders geweest. Het was een heel behulpzame dame die me ongeveer een uurtje begeleid heeft. Knap van haar, we mogen de mensen die een pluim verdienen er ook een geven! (de dame had een Hollandse tongval? Heb ik niets op tegen! Heb zelf Hollands genen.) 
de oplossing van dit probleem was een reset van de modem, maar dat lukt ook al niet direct. Ze hebben dat op afstand achter de knoppen moeten regelen. Zo hardleerst was mijn modem. Enfin dit probleem is van de baan. Nu nog de TV-zenders ... 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
8 ANTWOORDEN 8
Robar
Gewaardeerd verkenner

Deze morgen de helpdienst van Orange opgebeld. Kwam behoorlijk snel aan de bak, gelukkig want dat is al eens anders geweest. Het was een heel behulpzame dame die me ongeveer een uurtje begeleid heeft. Knap van haar, we mogen de mensen die een pluim verdienen er ook een geven! (de dame had een Hollandse tongval? Heb ik niets op tegen! Heb zelf Hollands genen.) 
de oplossing van dit probleem was een reset van de modem, maar dat lukt ook al niet direct. Ze hebben dat op afstand achter de knoppen moeten regelen. Zo hardleerst was mijn modem. Enfin dit probleem is van de baan. Nu nog de TV-zenders ... 

0 pluimen
Robar
Gewaardeerd verkenner

@Gregory Spijtig maar dit helpt ook niet.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Begrijp er niet veel van.  Laat misschien iemand,die er wat van kent, ter plaatse kijken 

Als je de SSID verandert, moet je in de apparaten ook de nieuwe SSID  ook aanpassen

0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@Robar goedenavond.

Als je @ voor de namen zet krijgen we sneller een teken dat

er een antwoord is gezet.

https://community.orange.be/t5/Tips-tricks-van-de-community/De-gebruiken/ba-p/157119

Jammer dat het nog niet oké is. 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Leden met de meeste pluimen