annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

VPN VERBINDING

Topic gestart op: 15-02-24 15h55

Antwoorden: 15 antwoorden

MBmain1
Aspirant verkenner

VPN VERBINDING

iemand hetzelfde probleem? ben nieuw klant bij Orange sinds enkele weken. Sindsdien kan ik geen VPN verbinding meer maken met kantoorserver (thuiswerk). technische dienst alles nagekeken, vinden het probleem niet. Kan gemakkelijk verbinden als ik laptop meeneem bij ouders (proximus) ik had voorheen ook proximus  ging altijd goed. Alle poortbereiken die open moeten staan staan ook open,...

hopelijk kan iemand helpen 

Labels (2)
0 pluimen
15 ANTWOORDEN 15
MBmain1
Aspirant verkenner

bedankt voor uw reactie maar deze staat al in public IP 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Wat ik nog zou doen, @MBmain1 maar waarschijnlijk heb je dat al gedaan

de VPN verbinding op de computer herconfigureren of wegdoen en terug installeren

Als je met wifi werkt ook eens rechtstreeks via een ethernet kabel proberen - one never knows

 

 

0 pluimen
MBmain1
Aspirant verkenner

helaas, net geprobeerd ... niets 😞

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Veronderstel dat je je VPN, geinstalleerd door de technische dienst van je werk, ook op je werk geprobeerd/getest hebt.  

Waarschijnlijk dan op het netwerk (wifi) van je werk.

Kun  je op je werk even je gsm, en ook even een gsm van een collega die geen Orange gsm abonnement heeft, in hotspot zetten, en je PC met de wifi van die gsm in hotspot verbinden en dan zien wat het geeft (jouw gsm en die van een collega) als je de VPN opstart ?

Dit om eens te zien of ze op het werk een filter zitten hebben die bepaalde binnenkomende verbindingen blokkeert. 

Ik kan vb van in Belgie RDP (remote desktop/extern bureaublad) - zonder VPN - naar een klant.  Maar als ik in Spanje ben gaat het niet omdat die buitenlands verkeer tegenhouden.  Dus in Spanje gaat het niet op een wifi van spaans netwerk, maar als ik mijn gsm in hotspot zet en mijn computer daar wifi van neemt gaat het wel omdat ik een +32 gsm nummer heb

 

0 pluimen
MBmain1
Aspirant verkenner

ok nu heb ik het volgende ontvangen van onze technische dienst:

dit zijn de poorten die opengezet moeten worden naar buiten toe om de VPN te laten werken:

  • TCP port 1723
  • IP protocol 47 Generic Routing Encapsulation (GRE)

Dit zijn echter dingen die jij niet kan instellen want de enige instellingen waar jij toegang toe hebt zijn dus die binnenkomende poorten. Dit omdat uitgaande verbinding niet geblokkeerd zouden mogen worden maar dat is hier dus wel het geval.

iemand die hier iets meer over weet?

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen