annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

VPN VERBINDING

Topic gestart op: 15-02-24 15h55

Antwoorden: 15 antwoorden

MBmain1
Aspirant verkenner

VPN VERBINDING

iemand hetzelfde probleem? ben nieuw klant bij Orange sinds enkele weken. Sindsdien kan ik geen VPN verbinding meer maken met kantoorserver (thuiswerk). technische dienst alles nagekeken, vinden het probleem niet. Kan gemakkelijk verbinden als ik laptop meeneem bij ouders (proximus) ik had voorheen ook proximus  ging altijd goed. Alle poortbereiken die open moeten staan staan ook open,...

hopelijk kan iemand helpen 

Labels (2)
0 pluimen
15 ANTWOORDEN 15
Gregory
Wijze
Wijze

@MBmain1 

Die poorten die opengezet moeten worden doe je niet op je modem, dacht ik.

Maar op je PC in de windows firewall

( GRE is PPTP VPN)

 

Hier eens door de Firewall gegaan (Windows defender firewall with advanced security)

Niet geprobeerd - je moet iemand vinden die er verstand van heeft

  • Outbound rules
  • new rule
  • Custom (niet program of port)
  • all programs
  • protocol type
    • GRE   (protocol 47 wordt automatisch ingevuld)
  • local port- all
  • remote port all
  • scope
    • laat alle ip addresses toe - local and remote
  • action
    • allow the connection
  • profile 
    • allemaal aanvinken
  • Name
    • naam geven

 

0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@MBmain1  ik zeg maar iets hé.

Kan je niet alles naar de fabrieksinstellingen zetten? 

Ik heb nooit iets veranderd aan de modem, router.

Met welk systeem werk jij?

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Gregory
Wijze
Wijze

Dan weet ik het ook niet meer

0 pluimen
MBmain1
Aspirant verkenner

Ja indd de technische dienst van mijn werk heeft de VPN verwijderd en terug geïnstalleerd. Ik ga eens met de kabel aansluiten en niet via wifi zoals je aangeeft . Hopelijk doet die het 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Ja, je kunt alleen maar proberen - wat ik ook zou doen

Zie niet waarom het niet zou werken

Veronderstel dat de  technische dienst alle nodige poorten in de firewall van je computer heeft opengezet (inbound en outbound)

Misschien ligt aan je network profile in de firewall.  Voor een rule kun je zeggen voor welke profile(s) ze gelden.  Je hebt domain, private en public.  Als je profile thuis anders is dan deze gebruikt op je werk tijdens de configuratie/installatie kan het zijn dat je een bijkomende profile moet aanvinken in alle rules die met je VPN te maken hebben

De eerste keer dat je computer een verbinding maakt met een netwerk vraagt hij welk soort het is : domain, private of public

Op het werk zal het waarschijnlijk domain zijn en thuis waarschijnlijk private.

Wat je ook kunt doen om de firewall configuratie uit te sluiten is de firewall eens volledig te desactiveren en dan de VPN verbinding te proberen en zien of het werkt.

Daarna direct je firewall terug activeren.  Indien het werkt met firewall down weet je tenminste waar het zit

Verder kun je per rule ook de interface(s) definieren waarvoor geldig.  Local area network, remote access en Wireless.  Maar denk niet dat het zo ver zal zitten

Good luck

Leden met de meeste pluimen