Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 15-02-24 15h55
Antwoorden: 15 antwoorden
iemand hetzelfde probleem? ben nieuw klant bij Orange sinds enkele weken. Sindsdien kan ik geen VPN verbinding meer maken met kantoorserver (thuiswerk). technische dienst alles nagekeken, vinden het probleem niet. Kan gemakkelijk verbinden als ik laptop meeneem bij ouders (proximus) ik had voorheen ook proximus ging altijd goed. Alle poortbereiken die open moeten staan staan ook open,...
hopelijk kan iemand helpen
Die poorten die opengezet moeten worden doe je niet op je modem, dacht ik.
Maar op je PC in de windows firewall
( GRE is PPTP VPN)
Hier eens door de Firewall gegaan (Windows defender firewall with advanced security)
Niet geprobeerd - je moet iemand vinden die er verstand van heeft
@MBmain1 ik zeg maar iets hé.
Kan je niet alles naar de fabrieksinstellingen zetten?
Ik heb nooit iets veranderd aan de modem, router.
Met welk systeem werk jij?
Dan weet ik het ook niet meer
Ja indd de technische dienst van mijn werk heeft de VPN verwijderd en terug geïnstalleerd. Ik ga eens met de kabel aansluiten en niet via wifi zoals je aangeeft . Hopelijk doet die het
Ja, je kunt alleen maar proberen - wat ik ook zou doen
Zie niet waarom het niet zou werken
Veronderstel dat de technische dienst alle nodige poorten in de firewall van je computer heeft opengezet (inbound en outbound)
Misschien ligt aan je network profile in de firewall. Voor een rule kun je zeggen voor welke profile(s) ze gelden. Je hebt domain, private en public. Als je profile thuis anders is dan deze gebruikt op je werk tijdens de configuratie/installatie kan het zijn dat je een bijkomende profile moet aanvinken in alle rules die met je VPN te maken hebben
De eerste keer dat je computer een verbinding maakt met een netwerk vraagt hij welk soort het is : domain, private of public
Op het werk zal het waarschijnlijk domain zijn en thuis waarschijnlijk private.
Wat je ook kunt doen om de firewall configuratie uit te sluiten is de firewall eens volledig te desactiveren en dan de VPN verbinding te proberen en zien of het werkt.
Daarna direct je firewall terug activeren. Indien het werkt met firewall down weet je tenminste waar het zit
Verder kun je per rule ook de interface(s) definieren waarvoor geldig. Local area network, remote access en Wireless. Maar denk niet dat het zo ver zal zitten
Good luck
Gebruiker | Aantal |
---|---|
14 | |
3 | |
2 | |
2 | |
1 |