annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wachtwoord van mijn modem wijzigen versus Mesh wifi modules (3stuks)

Topic gestart op: 05-12-23 15h27

Antwoorden: 1 antwoord

JanVC
Ervaren verkenner

Wachtwoord van mijn modem wijzigen versus Mesh wifi modules (3stuks)

Beste, Ik wil mijn wachtwoord van de modem wijzigen want ik krijg een melding dat mijn wifi niet veilig zou zijn wegens standaard wachtwoord op de modem.

Ik stel me wel de vraag of ik dit zonder problemen kan doen en of dit geen invloed gaat hebben op de Mesh modules en of ik deze dan ook moet wijzigen.

Dus graag de nodige raad en werkwijze.

Ik weet mijn modem te benaderen dus voor zover geen probleem maar wil toch zeker zijn over de whats and hows.

Alvast bedankt voor jullie wijze raad.

Vriendelijke groeten,

 

Jan

Labels (2)
0 pluimen
1 ANTWOORD 1
Pletse
Gewaardeerde genezer

Dag @JanVC ,

Mijn antwoord is gebaseerd op de gok dat je werkt met de "oudere" modem en de witte mesh modules.

Je mag gerust de wifi en wificode van je modem veranderen. De mesh modules krijgen hun internet via een ethernetkabel die verbonden is tussen de modem en de 1ste mesh module. De wifi netwerken van de modem en de mesh modules staan in principe volledig los van elkaar.

Maar, wanneer je gebruik maakt van mesh modules, dan zou de wifi van de modem in principe moeten uitgeschakeld zijn. Waarom?

1. Hoe minder verschillende wifinetwerken, hoe minder storing. 3 mesh modules vormen 1 netwerk, de modem vorm nog een apart netwerk.
2. Via Mesh modules kun je "roamen". (niet te verwarren met roaming op een buitelands gsm netwerk).
Wat bedoel ik met roamen? Wanneer je verbonden bent met 1 mesh module en je loopt rond in huis, dan zal je toestel automatisch verspringen naar de wifi van volgende mesh module die een sterker signaal uitzend. Dit gebeurd naadloos en als de mesh modules op correcte afstand van elkaar staan zul je dit zelfs nooit merken.
Wanneer je verbonden bent met de wifi van de modem dan zal je toestel ook wel verspringen naar de wifi van één de mesh modules, echter zal dit veel te laat gebeuren (pas wanneer de verbinding volledig wegvalt) en dat zul je wel merken.

Voor de kenners, corrigeer mij gerust als ik iets verkeerd heb gezegd maar euh, bijt mijne neus nie af 😅.

Leden met de meeste pluimen