annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wijzigen van email adres

Topic gestart op: 11-04-20 20h36

Antwoorden: 8 antwoorden

emmanujan
Aspirant verkenner

Wijzigen van email adres

OPGELOST

Hoe kan ik mijn email adres dat nog onder telenet staat naar een ander adres wijzigen?

Labels (1)
6 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN
Cdt24801
Wijze
Wijze


@emmanujan  schreef:

Hoe kan ik mijn email adres dat nog onder telenet staat naar een ander adres wijzigen?


Wat is exact de bedoeling?

Indien je momenteel een telenet adres hebt en je wil een ander adres gebruiken moet je eerts natuurlijk een nader mail provider hebben. Orange heeft zelf geen mail, dus hier kun je al niet terecht. Er zijn natuurlijk opties zoals GMail of Hotmail. Die zijn gratis. Er zijn natuurlijk ook betalende opties. Aan u de keuze.

Dan het volgende: ik veronderstel dat je al uw huidige mails wil overzetten naar dat nieuwe mail adres. Vermits dat dus bij een andere provider is zijn er grosso modo twee mogelijkheden:

  1. Je maakt uw nieuw email adres aan en opent uw mail client. Je opent eveneens uw oude email. Vervolgens selecteer je uw folders in uw oude mail client en dan drag & drop in de nieuwe mail client.
  2. Je exporteert al uw mails van uw oude client in een back-up bestand. Daarna doe je een restore van die BU in uw nieuwe client.

Opgelet, er is een verschil tussen provider en mail client. De provider kan eveneens mail client zijn, maar dat hoeft niet.

Voorbeelden:

  • GMail is zowel provider als mail client. Dat wil zeggen dat GMail zijn eigen provider is, maar dat je met GMail ook mails van andere providers kunt beheren.
  • Telenet heeft zijn eigen client, namelijk Webmail. Maar je kunt uw telenet mail evengoed binnenhalen met een andere client, zoals outlook, thunderbird, en ook GMail ....
  • De meeste smartphones hebben hun eigen mail client aan boord. Daarmee kun je dus mails van verschillende providers binnenhalen.

Zodus, als je eens verduidelijkt wat exact uw bedoeling is kunnen we verder de juiste mogelijkheden en werkwijze verder uitdiepen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

En zoals gewoonlijk, terwijl ik mijn epistel aan het schrijven ben is Patrick allegauw in zijn pen gekropen en is mij weer voor 🙄

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

patrick2
Wijze
Wijze


@Cdt24801  schreef:

En zoals gewoonlijk, terwijl ik mijn epistel aan het schrijven ben is Patrick allegauw in zijn pen gekropen en is mij weer voor 🙄


🤔

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Cdt24801
Wijze
Wijze

Wat dat mededelen aan uw correspondenten betreft:

Ze zijn er jammer genoeg mee gestopt, maar vroeger bestond er een dienst, advalvas geheten die het melden van het switchen van mail provider overbodig maakte.

Je schreef u gratis in bij advalvas en koos een naam. Uw mail adres was dan naam.advalvas.be en de kous was af. Dat adres meedelen aan uw contacten en dat veranderde dus nooit. Want wat was de clou: je moest uw echt mail adres ( telenet, skynet, ... whtaver) bij advalvas aanmelden en dan zorgden zij dat alle mails die aan uw advalvas adres gestuurd werden automatisch bij uw echt mail adres terecht kwamen. Verandering van provider? Geen probleem, melden aan advalvas en uw mail werd opnieuw automatisch naar uw juist adres gestuurd. En voor de hele wereld bleef uw mail adres steeds naam.advalvas.be

Maar dat is dus intussen geschiedenis .... 😢

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

Goedemorgen en welkom,

je kan hier nog gaan lezen wat er met je mailadres van Telenet moet gebeuren.

Denk goed na wie je verwittigen moet als je overgaat naar een ander.

Ook daar waar je betalingen doet.

Je kan ook een Hotmail adres aanmaken,

dat kan je hier ook lezen.

Succes.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
Cdt24801
Wijze
Wijze

@emmanujan 

Tussen haakjes, ik zie net dat je echt helemaal nieuw en vers bent hier op Tribe. Welkom dus hé 😊

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
emmanujan
Aspirant verkenner

Bedankt.

Josette
Wijze
Wijze

Goedemorgen en welkom,

je kan hier nog gaan lezen wat er met je mailadres van Telenet moet gebeuren.

Denk goed na wie je verwittigen moet als je overgaat naar een ander.

Ook daar waar je betalingen doet.

Je kan ook een Hotmail adres aanmaken,

dat kan je hier ook lezen.

Succes.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
patrick2
Wijze
Wijze

@emmanujan  dat ligt er aan wat voor een email adres jij wil en waar je die wil hebben. Bij Orange is geen email adres mogelijk dus die valt al af. Maar je kan bijvoorbeeld bij Google een gmail adres nemen ( is het meest gebruikt ). Je kan ook Yahoo nemen , moest je apple hebben kan je een Icloud adres nemen. Zo heb je verschillende mogelijkheden om een email adres te nemen. Weet dat je bij Telenet na opzeg nog 18 maanden je email adres behoud dus je hebt tijd genoeg om er eentje aan te maken en de mensen te verwittigen.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen