Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 11-04-20 20h36
Antwoorden: 8 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hoe kan ik mijn email adres dat nog onder telenet staat naar een ander adres wijzigen?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@emmanujan schreef:
Hoe kan ik mijn email adres dat nog onder telenet staat naar een ander adres wijzigen?
Wat is exact de bedoeling?
Indien je momenteel een telenet adres hebt en je wil een ander adres gebruiken moet je eerts natuurlijk een nader mail provider hebben. Orange heeft zelf geen mail, dus hier kun je al niet terecht. Er zijn natuurlijk opties zoals GMail of Hotmail. Die zijn gratis. Er zijn natuurlijk ook betalende opties. Aan u de keuze.
Dan het volgende: ik veronderstel dat je al uw huidige mails wil overzetten naar dat nieuwe mail adres. Vermits dat dus bij een andere provider is zijn er grosso modo twee mogelijkheden:
Opgelet, er is een verschil tussen provider en mail client. De provider kan eveneens mail client zijn, maar dat hoeft niet.
Voorbeelden:
Zodus, als je eens verduidelijkt wat exact uw bedoeling is kunnen we verder de juiste mogelijkheden en werkwijze verder uitdiepen.
En zoals gewoonlijk, terwijl ik mijn epistel aan het schrijven ben is Patrick allegauw in zijn pen gekropen en is mij weer voor 🙄
Wat dat mededelen aan uw correspondenten betreft:
Ze zijn er jammer genoeg mee gestopt, maar vroeger bestond er een dienst, advalvas geheten die het melden van het switchen van mail provider overbodig maakte.
Je schreef u gratis in bij advalvas en koos een naam. Uw mail adres was dan naam.advalvas.be en de kous was af. Dat adres meedelen aan uw contacten en dat veranderde dus nooit. Want wat was de clou: je moest uw echt mail adres ( telenet, skynet, ... whtaver) bij advalvas aanmelden en dan zorgden zij dat alle mails die aan uw advalvas adres gestuurd werden automatisch bij uw echt mail adres terecht kwamen. Verandering van provider? Geen probleem, melden aan advalvas en uw mail werd opnieuw automatisch naar uw juist adres gestuurd. En voor de hele wereld bleef uw mail adres steeds naam.advalvas.be
Maar dat is dus intussen geschiedenis .... 😢
Goedemorgen en welkom,
je kan hier nog gaan lezen wat er met je mailadres van Telenet moet gebeuren.
Denk goed na wie je verwittigen moet als je overgaat naar een ander.
Ook daar waar je betalingen doet.
Je kan ook een Hotmail adres aanmaken,
dat kan je hier ook lezen.
Succes.
Tussen haakjes, ik zie net dat je echt helemaal nieuw en vers bent hier op Tribe. Welkom dus hé 😊
Bedankt.
Goedemorgen en welkom,
je kan hier nog gaan lezen wat er met je mailadres van Telenet moet gebeuren.
Denk goed na wie je verwittigen moet als je overgaat naar een ander.
Ook daar waar je betalingen doet.
Je kan ook een Hotmail adres aanmaken,
dat kan je hier ook lezen.
Succes.
@emmanujan dat ligt er aan wat voor een email adres jij wil en waar je die wil hebben. Bij Orange is geen email adres mogelijk dus die valt al af. Maar je kan bijvoorbeeld bij Google een gmail adres nemen ( is het meest gebruikt ). Je kan ook Yahoo nemen , moest je apple hebben kan je een Icloud adres nemen. Zo heb je verschillende mogelijkheden om een email adres te nemen. Weet dat je bij Telenet na opzeg nog 18 maanden je email adres behoud dus je hebt tijd genoeg om er eentje aan te maken en de mensen te verwittigen.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
9 | |
2 | |
1 | |
1 | |
1 |