Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 21-09-18 22h13
Antwoorden: 24 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ik heb een heel slechte ontvangst in huis met de smartphone.
Dit is heel frustrerend omdat ik later altijd meldingen krijg van oproepen die ik gemist heb.
Ik heb ondertussen ook al de simkaart in een ander toestel geprobeerd maar de ontvangst blijft slecht.
Is hier een oplossing voor?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@CeLaJa schreef:
Hallo. Ik ben sinds 3 maand klant bij Orange met cheetah abo en flybox. Ontvangst binnen is 0. Aanvraag bij de klantendienst voor een femtocel is afgewezen vanwege geen vast internet?! Ik versta er niks van. Dank je voor hulp.
Inderdaad, dat is een "detail" dat wel eens over het hoofd gezien wordt ... Het is effectief zo dat de FemToCell permanent over een vaste verbinding met het internet dient te beschikken. Het toestel maakt permanent verbinding met de servers van Orange om het telefoon en mobiele signaal (3G) binnen te halen om het dan vervolgens bij u uit te stralen zoals een gewone zendmast, maar dan op kleine schaal.
Zonder vast internet, zoals een FlyBox bvb, gaat het inderdaad niet werken ...
Het is ook logisch hé. De FemToCell heeft een internetverbinding nodig om het signaal te gaan halen op de Orange servers. Je hebt geen ontvangst binnen, dus de FlyBox kan geen verbinding maken. Bijgevolg kan de FemToCell ook niks uitzenden ....
En moest de FlyBox wel een goed signaal binnenkrijgen heb je de FemToCell niet nodig ...
Trouwens, stel dat FemtoCell zou werken. Je zou met uw FlyBox niet veel zijn want de FemToCell geeft "slechts" 3G, geen 4G.
Het is wel zo dat die vaste internetverbinding niet noodzakelijk van Orange moet zijn. Gewoon via een vaste lijn op internet kunnen is voldoende.
Ik hoop dat je hiermee een beetje beter geïnformeerd bent.
Ik zou ook denken dat er geen verschil zit in het bellen met een abonnement of bellen met een herlaadkaart. Het signaal dat gebruikt wordt is toch hetzelfde.
En verder als ze schrik hebben dat iemand met een herlaadkaart zou overstappen nadat hij/zij een femtocel heeft ontvangen, kan ook geen reden zijn. Aangezien dat de femtocel van Orange enkel voor Orange klanten werkt en één van de concurenten zal niet werken.
Dus het idee waarom niet net een herlaadkaart is mij nog steeds niet duidelijk, en de helpdesk kan/wil hier ook geen duidelijkheid over geven. Het is telkens dat ze navraag gedaan hebben en dat het niet gaat met een herlaadkaart. En als ik dan vraag om de persoon, bij wie ze die navraag gedaan hebben, te mogen spreken dan gaat dit plots niet.
Daarom ben ik er nog altijd niet uit of het aan de operator ligt of niet.
Als ik de lijn doortrek naar WoWiFi en VoLTE dan kan ik enkel maar de conclusie trekken dat het puur een commerciële beweegreden betreft. Enkel klanten met een abonnement kunnen van die faciliteiten genieten.
Tja, wij als klant kunnen dat enkel maar vaststellen en betreuren, enkel het directiecomité van Orange kan daar iets aan veranderen ...
Op je dak of in de tuin een externe antenne plaatsen. Dan met een kabel met SMA connector naar binnen komen in de woning en die aansluiten op de flybox. De antenne beetje draaien tot je het beste bereik gevonden hebt, zo krijg je overal perfecte dekking. Let er wel op dat de antenne hiervoor bestemd is en ook bestemd is voor 4G (in totaal de antenne, kabel en een voet betaal je als je beetje zoekt 60/80euro)
Ik heb het ook zo moeten doen, ervoor binnen 0 streepjes. Nu heb ik er 4/5 en snelheden van +1000mb
Je kan die antenne ook aansluiten op een signaalversterker die er dan weer voor zorgt dat je overal binnen kan bellen, anders kan je binnen met wifi bellen via de flybox.
Bellen via WiFi werkt goed, Het enige nadeel is dat dit blijkbaar enorm veel van mijn batterij vreet ...??? Nog iemand die dit reeds ondervonden heeft?