Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 21-09-18 22h13
Antwoorden: 24 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ik heb een heel slechte ontvangst in huis met de smartphone.
Dit is heel frustrerend omdat ik later altijd meldingen krijg van oproepen die ik gemist heb.
Ik heb ondertussen ook al de simkaart in een ander toestel geprobeerd maar de ontvangst blijft slecht.
Is hier een oplossing voor?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@CeLaJa schreef:
Hallo. Ik ben sinds 3 maand klant bij Orange met cheetah abo en flybox. Ontvangst binnen is 0. Aanvraag bij de klantendienst voor een femtocel is afgewezen vanwege geen vast internet?! Ik versta er niks van. Dank je voor hulp.
Inderdaad, dat is een "detail" dat wel eens over het hoofd gezien wordt ... Het is effectief zo dat de FemToCell permanent over een vaste verbinding met het internet dient te beschikken. Het toestel maakt permanent verbinding met de servers van Orange om het telefoon en mobiele signaal (3G) binnen te halen om het dan vervolgens bij u uit te stralen zoals een gewone zendmast, maar dan op kleine schaal.
Zonder vast internet, zoals een FlyBox bvb, gaat het inderdaad niet werken ...
Het is ook logisch hé. De FemToCell heeft een internetverbinding nodig om het signaal te gaan halen op de Orange servers. Je hebt geen ontvangst binnen, dus de FlyBox kan geen verbinding maken. Bijgevolg kan de FemToCell ook niks uitzenden ....
En moest de FlyBox wel een goed signaal binnenkrijgen heb je de FemToCell niet nodig ...
Trouwens, stel dat FemtoCell zou werken. Je zou met uw FlyBox niet veel zijn want de FemToCell geeft "slechts" 3G, geen 4G.
Het is wel zo dat die vaste internetverbinding niet noodzakelijk van Orange moet zijn. Gewoon via een vaste lijn op internet kunnen is voldoende.
Ik hoop dat je hiermee een beetje beter geïnformeerd bent.
@Moondust ik heb op dit soort post al verschillende malen beantwoord met de oplossing voor dit soort problemen. Zal ook aan de oplossing geven wat u eventueel kan doen.
U kan bellen via wifi activeren op uw gsm. Dit is een gratis dienst die extra al geactiveerd is op de internet lijn info zie : https://www.orange.be/nl/netwerk/vowifi.
U kan ook kiezen voor een femtocel. Dit is een bijkomend kastje in uw woning en dat kan u aanvragen via het nummer 5000 of via facebook messenger.
Voor eventuele vragen of problemen zal ik u zeker graag helpen maar sommige posts zijn opgelost en daarom erg belangrijk om eens terug te zien in de verschillende rubrieken.
Ik heb inderdaad gezien dat er al enkele malen deze vraag gesteld was. Maar ik wou niemand zijn topic overnemen. Vandaar dat ik een nieuwe aangemaakt had.
Nu ivm uw antwoorden.
Bellen via wifi zal niet gaan aangezien mijn toestel er niet tussenstaat.
Femtocel: Dit klinkt als de ideale oplossing. Gaat dit ook met een herlaadkaart?
@Moondust ja hoor dat gaat perfect . Het enige wat dat kastje doet is enkel uw signaal voor bellen en smsen versterken . Houd er natuurlijk rekening mee daar waar u dat plaatst dat daar ook het sterkste signaal is . Dus hangt dat in uw living dan wil dat niet meteen aangeven dat u boven in uw woning dan ook dat perfecte signaal gaat hebben. Wil dat belangrijke punt wel meegeven .
Moest u eventueel bepaalde vragen , onderwerpen , zien voorbij komen mag u daar gerust op inspelen dat is geen probleem.
Maar zoals al eerder gezegd help de mensen graag aan een oplossing dus ook bij deze .
Bedankt voor de antwoorden.
Maar hoe raak ik aan zo'n femtocel?
Via de klantendienst is geen optie aangezien ze mij daar niet willen verder helpen. (Ook ben ik al meer dan 20 jaar klant, ik kom nog uit het Mobistar tijdperk).