Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 14-10-23 19h45
Antwoorden: 6 antwoorden
In het buitenland heb ik telkens wel 4G maar geen internet. Het netwerk wordt niet automatisch gekozen. Heel vervelend als je net navigeert via je gsm. Maar het vreemde is dat dit gebeurt sedert ik een Xiaome toestel gekocht heb bij Orange. Mijn man heeft nog zijn oude Android telefoon en die heeft geen problemen. De klantendienst liet me de APN resetten en de telefoon her opstarten maar wist het verder ook niet en in de shop heeft men me net gezegd dat ze er niets aan kunnen doen. In Zweden het probleem voorgehad en zelfs manueel geen netwerk kunnen kiezen, in Frankrijk en in Spanje heb ik dit wel kunnen doen. Hebben ze mij 'brol' verkocht?
Van die brol weet ik niet, @AnnD Als Frankrijk en Spanje gaan, moet het wel geen brol zijn
met mijn oude huawei wijzigt het netwerk automatisch. met een nieuwe telefoon niet. Ik wil enkel weten hoe dat komt. simkaart of telefoon of iets anders en niemand weet het blijkbaar...
Het ligt niet noodzakelijk aan een slecht toestel, Xiaomi werkt trouwens ook op Android, net zoals Huawei, dus daar gaat het zeker niet aan liggen.
Het lijkt, gelet op de symptomen, er eerder op dat de instellingen ivm roaming (dat omvat meer dan enkel het APN) niet helemaal goed staan. Heb je die al eens helemaal terug overlopen en juist gezet?
alles laten nakijken in de shop en het stond juist. De grens over gereden en het was opnieuw prijs.
Ik mag het toestel binnenbrengen en hopelijk geraakt het opgelost.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
15 | |
4 | |
2 | |
2 | |
1 |