annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

problemen netwerk in buitenland

Topic gestart op: 14-10-23 19h45

Antwoorden: 6 antwoorden

AnnD
Aspirant verkenner

problemen netwerk in buitenland

In het buitenland heb ik telkens wel 4G maar geen internet. Het netwerk wordt niet automatisch gekozen. Heel vervelend als je net navigeert via je gsm. Maar het vreemde is dat dit gebeurt sedert ik een Xiaome toestel gekocht heb bij Orange. Mijn man heeft nog zijn oude Android telefoon en die heeft geen problemen. De klantendienst liet me de APN resetten en de telefoon her opstarten maar wist het verder ook niet en in de shop heeft men me net gezegd dat ze er niets aan kunnen doen. In Zweden het probleem voorgehad en zelfs manueel geen netwerk kunnen kiezen, in Frankrijk en in Spanje heb ik dit wel kunnen doen. Hebben ze mij 'brol' verkocht?

Labels (1)
0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
Gregory
Wijze
Wijze

Van die brol weet ik niet, @AnnD Als Frankrijk en Spanje gaan, moet het wel geen brol zijn

0 pluimen
AnnD
Aspirant verkenner

met mijn oude huawei wijzigt het netwerk automatisch. met een nieuwe telefoon niet. Ik wil enkel weten hoe dat komt. simkaart of telefoon of iets anders en niemand weet het blijkbaar...

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@AnnD 

Het ligt niet noodzakelijk aan een slecht toestel, Xiaomi werkt trouwens ook op Android, net zoals Huawei, dus daar gaat het zeker niet aan liggen.

Het lijkt, gelet op de symptomen, er eerder op dat de instellingen ivm roaming (dat omvat meer dan enkel het APN) niet helemaal goed staan. Heb je die al eens helemaal terug overlopen en juist gezet?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


AnnD
Aspirant verkenner

alles laten nakijken in de shop en het stond juist. De grens over gereden en het was opnieuw prijs.

Ik mag het toestel binnenbrengen en hopelijk geraakt het opgelost.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen