Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 20-11-19 19h42
Antwoorden: 11 antwoorden
Hallo,
Ik heb Esay Internet@home sinds een paar jaar. Tot op heden geen echte problemen. Toch tot gisteren.
Normaal heb ik een upload & download van een 45-55 Mbps. Soms iets meer, upload regelmatig wat hoger dan download. ping een +/- 20 ms. Signaalsterkte 75% , 3 van de 4 streepjes.
Toestel is een TP Link Archer.
Archer MR200 v1 met firmware 0.9.1 0.0 v004a.0 Build 170210 Rel.63527n
Sinds gisteren heb ik problemen met de uploadsnelheid. Die is instabiel en vooral erg laag. In zijn meest extreme momenten zit ik op 0 of onder de 1 Mbps. Meestal wat hoger. Een 2,5Mbps tot 13 Mbps.
De andere waarden zijn normaal. Goede ping, goede downloadsenlheid. Al is die soms een beetje lager, nog steeds prima. Zelfde signaalsterkte.
Gisteren 12u:
https://www.speedtest.net/result/8776522951
Gisteren 15u - terug redelijk, goed zelfs al is het wel lager dan normaal:
https://www.speedtest.net/result/8776939814
En zo verder. Ook vandaag.
Uploadsnelheid regelmatig voor uren (zeer) laag. Waarvoor ik die verbinding gebruik heb ik een stabiele upload nodig van toch wel een 10-15 Mbps. Eentje waar ik op kan rekenen, niet eentje die gaat zwalpen.
Fabrieksreset gedaan. Geen verschil. Ik contacteerde de klantendienst hierover. Medewerker kon niets fout vinden dat deze kon zien langst de kant van Orange. Advies is om met de Flybox naar een Orange Shop te gaan om de firmware te laten updaten.
Dat zal ik dan morgen gaan doen. Maar ik moet toegeven dat ik daar niet in geloof. Het zou mij al sterk verbazen als er een nieuwe firmware effectief zou zijn en zelfs dan dat dit hier iets mee te maken heeft.
In afwachting daarvan:
Zijn er mensen hier die zich hierin herkennen en misschien de oplossing weten?
@walterBE hiervoor zou ik eens de klantendienst contacteren en het verder laten nakijken. Het kan zijn dat er een fout zit met de simkaart of de flybox die u heeft. Maar kan ook zijn dat uw signaal niet altijd even sterk genoeg is in uw omgevening. Laat door de klantendienst een dossier aanmaken voor verdeer onderzoek. Mede tribers kunnen altijd met u de meningen wisslen of deze ook problemen ervaren.
Ik ben het mee eens, dat het een goed idee is om naar een Orangewinkel te gaan in jouw buurt. Leg het gewoon uit en hopelijk kunnen ze het verhelpen. Maar ook dat betwijfel ik.
Heb je al zelf een update gedaan via deze link: http://flybox.home/home/index.html , ik weet niet of het gaat helpen bij jou? Maar je kan het even proberen... Of je moet via een andere website doen?
Ik vind het ook lastig, dat men bij Orange niet even kan nazien wat het probleem is, zoals bij Telenet of VOO. Het zou niet mogen, want wij zijn tenslotte klant en hebben ook recht op een goeie service. OFwel, dat ze het aparatuur niet hebben, maar daar twijfel ik sterk...
Het kan zijn dat men het probleem niet kan verhelpen in de winkel... zie link.: https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten/publieke-klacht?referenceid=CPTBE00289033-70#
Kan je hier iets mee? link: https://www.tp-link.com/nl-be/support/download/archer-mr200/?utm_medium=select-local
Update: Er zijn nog andere mensen die last hebben van een zeer lage update. Er is door iemand al een verzoek verstuurd naar Orange, om dit eens te onderzoeken.