Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 03-01-20 15h02
Antwoorden: 24 antwoorden
Met mijn smartphone kan ik probleemloos op het wifi-netwerk, de smartphone van mijn vriendin kan niet verbinden. Ik heb net nog een nieuw smart-apparaat in huis en die kan ook niet verbinden.
Hoe kan ik dit oplossen?
Alvast bedankt
@Anonymous
Als het aan de beveiliging ligt kan het eigenlijk niet aan het kanaal liggen.
Dan moet je eerder zoeken in het type beveiliging en hoe die geïmplementeerd is. Dat men bij voorkeur WPA2 - PSK (AES) gebruikt is reeds aangehaald. Alle moderne toestellen kunnen dat aan.
Dan blijft er nog het paswoord zelf. ZIjn daar restricties op? Worden er nergens fouten gemaakt met hoofdletter o (O) en cijfer nul (0) of hoofdletter ie (I) en kleine el (l), grote letters of kleine letters, leestekens, spaties ....
Wat misschien ook zou kunnen helpen is de router resetten naar fabrieksinstellingen en compleet herbeginnen.
In welk menu zit je dan precies Joery79?
Het apparaat kan nu wel verbinding maken met de wifi! Misschien door de pc terug op te starten? Of dat de modem zelf eens goed gereset heeft? Had gisteren WPA2-PSK + AES laten staan.
Vandaag of morgen test ik ook de extra smartphone, hopelijk kan die dan ook ineens inloggen...
Bedankt alleszins voor alle hulp al ondertussen!