annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Activatie esim

Topic gestart op: 02-06-20 15h04

Antwoorden: 12 antwoorden

Bolleke-Beezeke
Gewaardeerd verkenner

Activatie esim

Groot was mijn geluk dat ik vrijdagmiddag voor mijn S20+ bij de orange shop in Oostende een esim QR code kon halen. De shopmedewerker wist me te vertellen dat ik deze zonder probleem onmiddellijk kon inscannen voor activatie. Helaas kreeg ik een melding dat activatie niet lukte. Hierop belde ik klantendienst omdat ik ongerust ben voor deactivatie nanosimkaart. Uiteindelijk werd ik wandelen gestuurd met argument dat het niet Orange haar probleem is wanneer mijn sim zou uitvallen. Dus ging ik snel terug naar de orange shop en werd er een nieuwe activatie aangevraagd die ik dan bij thuiskomst met wi-fi gescand heb. Nu staat mijn esim profiel al sinds vrijdag namiddag opgeslagen maar heeft orange deze swap niet uitgevoerd. Het is onbegrijpelijk dat reclame wordt gemaakt voor een product dat men niet kan of wil activeren. Maar het ergst van al vind ik de houding van de klantendienst want hoezeer ik graag een oplossing vind wordt elke vraagstelling naar de klantendienst via alle mogelijke kanalen genegeerd alsof de klant lucht is. Wanneer dit bovenop een (off-topic) wekenlange aanslepende storing op decoders en ook mobile tv app die ze weigeren op te lossen komt kun je als klant alleen maar ontgoocheld zijn. Elke maand betaal je 150 euro voor  veelbelovende producten en dan wordt je bij technische problemen zo afgescheept. Wat teleurstellend dat orange zo met haar klanten omgaat.

Labels (1)
12 ANTWOORDEN 12
patrick2
Wijze
Wijze

@Bolleke-Beezeke  vind het heel teleurstellend wat ik lees. Een klantendienst is iets wat een klant moet helpen en niet zijn eigen plan moet trekken. 

Betreft die activering van je E-sim als je die code inscand is de E-sim direct actief. Ik heb deze ook een tijdje gebruikt om te testen en bij de scanning van de QR code was de kaart direct actief in een paar seconden. Heb het wel op een Iphone getest dus hoe een Samsung ermee omgaat heb ik geen idee van. Je dient zo wat stappen te overlopen vooraleer alles actief is. heb je deze stappen eens doorlopen ? Het is maar als hulp bedoeld en laat even weten of je dit allemaal gedaan hebt of niet. Als je dat niet gedaan hebt overloop het nog eens en kijk alles goed na. Wat ik wel zie aan de stappen is dat het voor Android meerdere handelingen heeft. 

https://www.orange.be/nl/hulp/mijn-producten-en-diensten-beheren/mijn-nummer/hoe-een-esim-profiel-do...

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bolleke-Beezeke
Gewaardeerd verkenner

Ik heb al deze stappen uitgevoerd en in toestel staat esim ingesteld maar blijf netwerkverbinding met de oude simkaart hebben en de esim geeft geen netwerk weer. De uitleg die  je bij de sim profielen krijgt is dat abonnement nog niet actief is. Dit betekent dat orange de swap niet uitvoert ondanks de activatie via shop met QR die je meekrijgt

patrick2
Wijze
Wijze

@Bolleke-Beezeke  beste stuur je dan eens naar het Webcare team te bereiken via Messenger of Twitter. Die kijken dat voor dan direct voor je na. Als het is opgelost sturen ze je een berichtje terug. Meer kunnen we hier ook niet doen . Wij hebben geen hulpmiddelen het op te lossen. Hier zijn enkel klanten actief.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen